Mit hamster 'snakker'

Beskrivelse mangler
Låst
Tanja<3

Mit hamster 'snakker'

Indlæg af Tanja<3 » 22. apr 2011 13:07

Mit hamster Snakker. Hun nærmest piver sådan.... Det er svært at forklare, men altså.... Hun kommer med disse lyde heletiden især når hun spiser.... Help?

Wampi

Indlæg af Wampi » 23. apr 2011 08:58

kan sagtens bare være hyggesnak...

hvis det kun er når hun spiser-sorterer maden så vil jeg sige det er hyggesnak...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 23. apr 2011 09:08

Særligt en af mine guldhamstere siger også en lyd, som med lidt fantasi godt kan lyde lidt som et lille nys, hun gør det særligt når hun leder efter mad i skålen, jeg har en lille (en IKKE videnskabelig) hypotese om, at det er en lyd som de bruger i naturen, f.eks når de skal lede efter deres unger.

Men hvis det kun er når hun spiser/leder efter mad er jeg ikke bekymret.

P.S. Min hamster snorker i øvrigt også ganske sødt :lol:

Lykke

Indlæg af Lykke » 23. apr 2011 10:45

hamstere har ret sarte luftveje, så hvis noget lyder som et nys, kan det godt være... ja et nys  :lol:

Tanja<3

Indlæg af Tanja<3 » 23. apr 2011 12:23

Jeg tror ikke det er et nys. Jeg mener, hun kan da ikke nyse hver eneste sekund.

Har prøvet at optage det for at tage det med til en dyrlæge eller så'n noget, men lyden var for dårlig.

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 23. apr 2011 19:24

Nu var mit indlæg ikke ment som at hamsteren nyser, men at lyden den laver LYDER som et nys (i mangel af en bedre sammenligning). Min mand synes mere at det lyder som "chip chip chip", men sådan er oplevelser så forskellige :lol:

Lillejyde

Indlæg af Lillejyde » 23. apr 2011 19:51

susanne Nielsen skrev:Særligt en af mine guldhamstere siger også en lyd, som med lidt fantasi godt kan lyde lidt som et lille nys, hun gør det særligt når hun leder efter mad i skålen, jeg har en lille (en IKKE videnskabelig) hypotese om, at det er en lyd som de bruger i naturen, f.eks når de skal lede efter deres unger.

Men hvis det kun er når hun spiser/leder efter mad er jeg ikke bekymret.

P.S. Min hamster snorker i øvrigt også ganske sødt :lol:
hehe min siger lyde når den osse sover

Joy

Indlæg af Joy » 23. apr 2011 20:47

Jeg har læst i en bog at hvis i hvertfald guldhamster kender ikke til dværg står på bagbenene og siger lyde er det fordi de snakker som i naturen og at det mest forkommer hos dyr der enten står i rum med andrer hamstrer eller tit bliver parret fordi det så kommer op i dem og ellers var det en meget tam hamster men det var også en gammel bog ikke der er noget galt i det men man er måske bedrer til at tæmme dem nu for min gjorde det også.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Tanja<3

Indlæg af Tanja<3 » 24. apr 2011 09:16

Jeg har vist glemt at skrive at min hamster er en dværghamster- vinterhvid eller hybrid-

Men det giver vist det samme.

Men altså, fordi hun snakker/nyser/siger lyde betyder ikke der er noget galt med hende, vel? Det lyder harmløst, ikke pga. hun måske har ondt. :)

Joy

Indlæg af Joy » 24. apr 2011 11:23

Nej det tror jeg ikke det er vist bare fordi hun kan lide dig.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Låst