min første hamster

Beskrivelse mangler
Låst
MKV

min første hamster

Indlæg af MKV » 4. apr 2011 14:28

Hej.
Jeg skal have hamster men jeg ved ikke hvordan man trænner den.
Jeg har haft en før men den blev ikke så tam er der nogen der har nogen
tips til hvordan den bliver tam.
kh mkv :ost:

Tanja<3

Indlæg af Tanja<3 » 4. apr 2011 14:50

mht. at blive tam: Jeg plejer bare ikke at holde hamsteren de første dage, men for at hamsteren bliver van til en kan man bare håndfodre den. Så bliver den van til ens lugt. men du skal ikke være for ivrig efter at holde den for Nogle hamstere kan have lidt svære ved at blive tam.  8-)
Du skal huske ikke at bruge for hurtige håndbevægelser og sæt hånden ind til den fra siden så den ved du er der. De små englebasser kan nemlig hurtigt blive bange eller forskrækket :)

Wampi

Indlæg af Wampi » 5. apr 2011 10:27

TONSVIS OG ATTER TONSVIS AF TÅLMODIGHED

sorry for caps men det er virkelig det bedste råd man kan give...

bliv ved selvom den måske napper til dig eller hvæser ad dig det første stykke tid (og det er nogen gange op til 1-2 måneder efter du har fået den)

der er også stor forskel på hamstere... Nogen bliver nemt tamme mens andre aldrig bliver helt tamme uanset hvor meget man har fat i dem...

Har selv haft begge dele... en der blev næsten panisk hvis hun ikke var ude hos mindst 3 gange pr dag og en anden der selvom vi hele tiden havde hende ude og snakkede med hende og gav godbidder aldrig blev helt tryg ved os og helst bare ville være sig selv...

Så overvej det nøje med at du virkelig kan overskue at afsætte tiden hver dag til at have kontakt med hamsteren og sørg for det er faste tidpunkter så den nemmere kan regne ud at det "bare" er dig der rumsterer rundt...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

MKV

Indlæg af MKV » 5. apr 2011 19:33

Tak for gode råd.  :wheel:
Hamsterhilsner fra mkv

MKV

ny hamster

Indlæg af MKV » 21. apr 2011 18:05

Jeg skal have en hamster på lørdag,Juhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.  :!:  :!: .

MKV

Kræsen hamster?

Indlæg af MKV » 29. apr 2011 21:15

Jeg har endelig fået en hamster.
Den hedder Peanut.

Det er bare det jeg ved ikke helt om den kan lide det mad jeg giver den.
Hver gang jeg tar den ud så skubber den det ud af kindposerne.
Hvad skal jeg gøre.

Hamsterhilsner fra MKV. :hwink:

Lykke

Indlæg af Lykke » 30. apr 2011 11:44

Det er meget normalt.

Mine gør det især hvis jeg løfter dem i nakkeskindet. Det er sikkert fordi huden så trækker omkring kindposerne og så er det nok ikke behageligt at have mad i dem.

Det kan også være hamsterne bliver lidt nervøse, når man har dem oppe, og så er det måske et naturinstinkt, at man bedre kan stikke af eller forsvare sig uden mad i munden  :lol:

Men det er rent gætværk.

Låst