Undring

Beskrivelse mangler
Låst
Kim

Undring

Indlæg af Kim » 9. maj 2011 16:34

Så spørger jeg lige igen for der er en ting jeg gentagende gange ser her inde.
Når jeg tænker på indretning af vores hamstres bolig kan jeg ikke lade være med at tænke på hvad der ville være naturligt for dem.
Men hver gang jeg ser nogen skrive om skovbund eller lignende så nævnes frygten for småkryp, insekter eller lignende.

Og så til spørgsmålet....
Hvad med når de lever i naturen?? der lever de jo netop af de småkryb og insekter. Det er blandt andet det de får deres proteiner fra. Hvordan kan det være skadeligt at der er lidt af det i deres jord?

Jeg vil lige nævne at vi selv lige for tiden prøver ugødet spagnum af og ind til videre er vores små vintervide utroligt glade for at grave i det. Men det undrede mig bare. For i naturen har de jo ikke cleanet jord og desitificeret sand og så videre.

Kim
http://www.mywinterwhitehamster.com

Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.

Lykke

Indlæg af Lykke » 9. maj 2011 18:03

Nej, men de lever jo også under helt andre forhold i fangenskab.

Insekter ville de muligvis bare spise (men ufedt hvis de breder sig i lejligheden...)
Men der kan være fare for smitte af sygdomme fra andre dyr (virus, lopper, hvad ved jeg) - det er f.eks. derfor det tit bliver anbefalet at man skolder grene fra naturen.

Hvor hys man vil være er selvfølgelig et valg, og hamsterne er også glade for at få friske grene med blade på  :D

Låst