Hej jeg har lige fået min guldhams fra Lykke. Men her i går aftes virkede det som om hun sad fast nede i vores gravetårn. Det er et af de gravetårn man kan købe på Lux-shoppen i stor størrelse. Det endte med at vi måtte fjerne spånerne og chinchille sandet ( det er en blanding) der var i og løfte hende op, hun virkede meget omtumlet og skulle sidde stille og sunde sig i 10 minutters tid.
Er det nomalt eller er de farlige med hensyn til at de ikke kan få vejret hvis de er der nede i for lang tid?
Gravetårn
-
Jeg ville nok aldrig komme chinchillasand i gravetårnet. det har en tendens til at pakke og falde sammen, så de gange hamsteren graver ikke holder, og de kan komme til at sidde fast.
Jeg har selv CareFresh og lidt papirspåner i mit gravetårn, så ingenting der kan pakke sammen.
Hvis du har spåner i bunden af buret, ville jeg nok kun komme dem i gravetårnet og så bruge chinchillasandet i et sandbad (selvom guldhamstere har ry for ikke at ville sandbade).
Jeg har selv CareFresh og lidt papirspåner i mit gravetårn, så ingenting der kan pakke sammen.
Hvis du har spåner i bunden af buret, ville jeg nok kun komme dem i gravetårnet og så bruge chinchillasandet i et sandbad (selvom guldhamstere har ry for ikke at ville sandbade).

Hun har et sandbad og hun elsker det men det er mere det at vi tror det bliver for kedeligt med spåner over det hele. Jeg har lige prøvet og lægge spåner i bunden i samme højde som bunden i hele buret og så er der iturevet køkkenrulle i men det virker stadig spm om hun ligge fast klemt eller mast. Kan køkkenrulle også falde sammen eller er det bare fordi hun slapper af på en meget mærkelig måde?
Tak for hjælpen.
Tak for hjælpen.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy
medmindre du har proppet det med køkkenrulle så det sidder fast af sig selv så burde det ikke være et problem for hamster at komme igennem det..
hamstere har nogen gange deres helt egen ide om hvordan tingene hænger sammen.. og reder kan opstå så anderledes steder som f.eks. i hjulet.. under hjulet... ovenpå kassen man troede man havde lavet rede i til dem... osv...
hamstere har nogen gange deres helt egen ide om hvordan tingene hænger sammen.. og reder kan opstå så anderledes steder som f.eks. i hjulet.. under hjulet... ovenpå kassen man troede man havde lavet rede i til dem... osv...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11