Hej.
Jeg ville bare høre om hvor længe en vinterhvid dværghamster kan være alene i hjemmet uden pasning, men hvor man har givet den ekstra mad til de dage man ikke er der.
Kan det overhovedet lade sig gøre?
Er der forskel på om de er unger eller voksne?
Vh. Maria
Hvor længe kan en dværghamster være alene uden pasning?
-
-
Min bekymring ville ikke nødvendigvis være maden, med derimod rent drikkevand og almindelig opsyn.
Personligt er jeg aldrig væk fra mine i mere end 24 timer uden en pasningsordning. Hamstere bør have rent vand hver dag, også selvom flere producenter skriver, at netop deres produkt sagtens kan holde vandet frisk i flere dage.
En anden ting er at der løbende bør være opsyn med, at hamsteren har det godt og ikke er syg.
Personligt er jeg aldrig væk fra mine i mere end 24 timer uden en pasningsordning. Hamstere bør have rent vand hver dag, også selvom flere producenter skriver, at netop deres produkt sagtens kan holde vandet frisk i flere dage.
En anden ting er at der løbende bør være opsyn med, at hamsteren har det godt og ikke er syg.
Jeg er helt enig med Lykke angående det der. Personligt har jeg ikke haft nogen problemer med at lade vores vinterhvide være alene en weekend. Vi sørgede for at der var masser at gnave i, mad og vand.
Og så var det første vi gjorde når vi kom hjem at tjekke op på hamstrene og bruge en masse tid på dem.
Når vi skal på ferie en uger og er væk i en uge har vi en til at kigge til dem for os.
Og så var det første vi gjorde når vi kom hjem at tjekke op på hamstrene og bruge en masse tid på dem.
Når vi skal på ferie en uger og er væk i en uge har vi en til at kigge til dem for os.
http://www.mywinterwhitehamster.com
Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.
Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.
-