Hvor stort et transportbur....

Beskrivelse mangler
Låst
Rasmine

Hvor stort et transportbur....

Indlæg af Rasmine » 1. jul 2011 20:43

...skal man egentligt have, hvis en dværghamster skal køre bil i 3 timer?

Og er de der Pico transportbure ok?

Lykke

Indlæg af Lykke » 1. jul 2011 21:49

Kender ikke den type du snakker om.

Det vigtige er at der er nok ilt, ingen træk, ikke for koldt eller for varmt, mulighed for at gemme sig og vandholdigt grønt f.eks. agurk.
Og at hamsteren ikke kan gnave sig ud.

Jeg synes, en god størrelse er ca. 20*20*30 cm (b, h, l). Lidt mindre kan nok også gøre det, når det ikke er længere tid.

Tit lægger hamsteren sig bare og sover.

Rasmine

Indlæg af Rasmine » 2. jul 2011 08:55

Lykke skrev:Kender ikke den type du snakker om.

Det vigtige er at der er nok ilt, ingen træk, ikke for koldt eller for varmt, mulighed for at gemme sig og vandholdigt grønt f.eks. agurk.
Og at hamsteren ikke kan gnave sig ud.

Jeg synes, en god størrelse er ca. 20*20*30 cm (b, h, l). Lidt mindre kan nok også gøre det, når det ikke er længere tid.

Tit lægger hamsteren sig bare og sover.
Tak for svar  :)

Dvs. at hvis den får et stykke agurk, så behøver den ikke vand på den tur?

Hvor i bilen sikrer man sig bedst mod træk, efter din vurdering? Hvis den nu f.eks. står beskyttet i den bagerste del af en stationcar, så toppen med luftsprækkerne stikker op, men så den er stemt ned med en del af resten af buret mellem noget bagage, så tænker jeg, at den både står fast, og får luft men ikke træk - plus at den så får lidt ro.

Lykke

Indlæg af Lykke » 2. jul 2011 10:11

Et egentligt bagagerum ville jeg ikke stille den i, men det er vist heller ikke det du mener - så ja, det tror jeg godt.
Men hvis der kun er sprækker i toppen, så det ikke er et tremme-transportbur, tror jeg der skal meget træk til, før det er et problem, så der opstår problemet nok ikke  :)

Rasmine

Indlæg af Rasmine » 2. jul 2011 10:42

Lykke skrev:Et egentligt bagagerum ville jeg ikke stille den i, men det er vist heller ikke det du mener - så ja, det tror jeg godt.
Men hvis der kun er sprækker i toppen, så det ikke er et tremme-transportbur, tror jeg der skal meget træk til, før det er et problem, så der opstår problemet nok ikke  :)
Nej, det er en stationcar, hvor bagagedelen ikke er lukket af med et "låg". Så der er lige så meget ilt der, som i resten af bilen  :).

Det er et plastik-transportbur, hvor der bare er riller i låget.

Låst