Men er lidt i tvivl. Beklager de ikke super gode billeder.

krydsning af heste og hunde kan slet ikke sammenlignes da det er samme ART.. Race er at man betegner at de får en bestemt farve/hårlængde/hårtype osv..Marie skrev:Jeg må indrømme at jeg ikke kan se problemet i hybrider. Er gadekryds blandt hunde så også noget der bør forbydes? Og blandinger af heste? Og andre dyr? Så længe krydsene for det meste er sunde og raske så kan jeg ikke se problemet. Nu ved jeg ikke hvordan det forholder sig med hamstere, men med hunde er de sundeste individer tit dem der er blandet af to eller flere racer. Selvfølgelig vil det være rigtig kedeligt hvis rene arter uddør, men jeg tror ikke det alene vil være hybridernes skyld hvis de gør, men simpelthen at der er for få af de rene, og netop at folk ikke gider at kører langt for at skaffe en bestemt type hamster til deres børn når de kan få en nede i den lokale dyrehandel. Også synes mange forældre nok også at det er unødvendigt at deres unger får en renracet.
Det er langtfra sikkert. Der kendes utallige eksempler på arter der ligner hinanden til forveksling, og hvis udbredelse overlapper, men som aldrig parrer sig i naturen. Det skyldes at dyrene har så mange flere muligheder for at kende hinanden end vi har, og gør flittigt brug af dem. Især dufte spiller en stor rolle i deres valg af partner. Men også kropssprog. Så fordi to arter ligner hinanden til forveksling (i vores øjne vel at mærke), så kan det være at deres kurmageri er meget forskelligt og de hunner de prøver at imponere, vil kun reagere hvis de er fra samme art.Marie skrev:Ja, heste og æsler bliver sterile. Men det gør hamsterne ikke? Hvis de nu levede side om side i naturen ville de vel så blande sig helt naturligt...?!