Er det en normal hamster ?

Beskrivelse mangler
Låst
Isa/DeLaCreme

Er det en normal hamster ?

Indlæg af Isa/DeLaCreme » 14. jul 2011 20:37

Min guldhamster på 1 år bor i et akvarie på 80x40x 50 i højden + der er monteret et 100x50x40 cm tremmebur ovenpå.
Hun har div. ting i buret + selvfølgelig hjul på ø 26 cm. Det ligner en katastrofe men det funker  :lol:

Jeg er stadig sådan lidt...er det virkelig indholdet i en hamsters liv ? Jeg er vant til marsvin som jeg har meget lettere ved at forstå og læse,- OG aktivere.

Blomst bruger sin tid på at sove, spise, finde og gemme mad, løbe i hjulet og gnave i et håndklæde (hun rør ikke grene fra naturen, papkasser eller andet mere indlysende,- hun bruger det heller ikke i reden. Hun gnaver bare i det som om det skulle have tæv).

Hun har chinsand i et gammelt ovnfast glasfad hvor hun tisser i en ende og bader i den anden så masser af sand, foderet får hun ikke i skål men fordelt i buret, 3 slags grønt hver aften. Hun får indimellem istedet for kattefoder råt oksekød eller kogt æg som protein snack.

Hun spiser, drikker og prutter som hun skal. Sover helt stabilt og forventeligt.
Er det et godt hamsterliv ? Er hun glad ?

Loan

Indlæg af Loan » 15. jul 2011 10:08

Jeg synes faktisk det lyder helt som et luksus liv for en hamster. Og jeg tror bestemt du kan regne med hun er meget glad, en hamster "foretager" sig faktisk ikke så meget andet, det er hvertfald min erfaring der siger det.
Hilsen
Loan Vejby

Kim

Indlæg af Kim » 15. jul 2011 10:25

Jeg er helt enig med Loan.
Det lyder som en hamster som har det rigtigt godt. Og hvis den så kommer ud og leger nu og da, kan det jo ikke være meget bedre.
http://www.mywinterwhitehamster.com

Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.

Lisette

Indlæg af Lisette » 15. jul 2011 17:53

Hej Isa!

Jeg tror som de andre også skriver at din lille hams, har et dejligt og godt hamster liv, og du bestemt ikke har nogen grund til at være bekymret  :D Og som du selv skriver er du vant til marsvin, ved hvad der skal til for at få dem til at trives og have et godt liv, du kan se på dem når de er glade og nyder livet og det er jo igennem længere tids kendskab til dyret man lære dem at kende og kunne aflæse dem... Det kommer også med lille blomst er jeg sikker på :flower:
I bund og grund handler det om at ville det bedste for sine dyr og det er der ingen tvivl om du vil for hende!  :D

Isa/DeLaCreme

Indlæg af Isa/DeLaCreme » 15. jul 2011 19:27

Ok,  tusind tak for jeres svar ! Jeg er normalt ikke særlig usikker ang. dyr men sådan en hammi har da helt væltet mig af pinden  :oops:  Jeg håber jeg selv kan opnå erfaring og viden ang. Blomst og kunne læse hende bedre. Jeg har trods alt haft hende i en 3 mdr. nu og syntes ikke rigtig jeg er blevet ret meget mere selvsikker  :roll:
Godt der er nogen som jer  :D

Nougat

Indlæg af Nougat » 18. jul 2011 19:51

Jeg har det på samme måde med min guldhamster. Den har et hjul, sandbad, hus, en gnaverstang, og foderet bliver gemt i strøelsen. Har prøvet at stille noget aktivitetsting ind til ham, men han virker ikke særlig intresseret. Skal jeg tage det som om at han er fint tilfreds med de ting han har?
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Låst