Toiletpapir??

Beskrivelse mangler
Låst
SussiB

Toiletpapir??

Indlæg af SussiB » 5. aug 2011 14:24

Jeg er rimelig ny som hamster ejer. Jeg har haft mine to første hamstre i ca 4 mdr nu. Jeg har for en måned siden fået to mere, da min niece ikke gad dem og var ved at sulte dem til døde.

Jeg har haft rådført mig i dyrehandlen om alt muligt og på nettet ligeså. Det er dog først her i forummet at jeg er stødt på brugen af toiletpapir. Spekulerer lidt på hvad hamstrerne bruger det til?? Er det puttemateriale? Spiser de det? Tænker på alle de blegemidler og ting fabrikanter bruger.

Så øhm.. vil nogen gøre mig lidt mere klog og mindre forvirret ;)

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 5. aug 2011 15:00

Hjemme hos mig bruger vi toilet pair i stedet for hø og hamstervat(som man aldrig må bruge i sit hamsterbur).

Mine hamster bruger det som rede materiale, og de nyder at hente det og bringe det hen til deres huler. Jeg har revet i toiletpairet i 1- 2 cm strimler. Det er super sjovt at se dem i fuld gang med at transportere det rundt i hele buret  :lol:

Hamsterne spiser ikke toiletpairet. De gnaver nogle gange i det for at det får den rigtige størrelse, eller tager det i munden når det skal fra det ene sted i buret til det andet.

Toiletpair er ikke farlig, når bare man ikke vælger noget some r fuld af keikalier eller farvestof. Det skal man selvfølgelig være opmærksom på når man køber toiletpair.

Jeg håber at det gav dig svar på nogle af dine spørgsmål og ikke forvirrede dig yderliger.

Hvor er det flot at du har overtaget din nieces hamster når hun ikke selv havde interessen :thumb:

SussiB

Indlæg af SussiB » 5. aug 2011 16:47

Ok det gav så mening :) Det glæder jeg mig til at prøve af...

I dyrehandlen fik jeg spåner med til dem.. er det så helt forkert?

Jeg synes at det er lidt svært at finde hoved og hale i mange af de "fakta" der er rundt omkring på nettet.. rigtig meget er selvmodsigende.

Vil bare det bedste for mine kære små.. er glad for at komme iblandt folk med erfaring og viden

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 5. aug 2011 19:19

Spåner er helt fint. Du må bare ikke bruge savsmuld (Støvet som kommer når man saver eller lignede).
Der er også mange som bruger Biobase, Carefresh og mini-hemp, men det er en smags sag hvad man vil have i sit bur, samt hvor mange penge man vil give for strøelse.
Inde på LUX Shoppen har de mange forskellige slags strøelse  :D

Hvis du kigger igennem gamle tråde herinde, så er der meget hjælp at hente. Det hjalp  hvertfald mig da jeg var skrupforvirret over hvad der var bedst til hamster. Men ellers kan du jo bare stille de spørgsmål du gerne vil have svar på  :D
Jeg vil dog ikke foreslå dig at søge vejledning hos dyrehandler, da de ofte giver misvisende information.

SussiB

Indlæg af SussiB » 5. aug 2011 20:09

Ja jeg har lært at jeg totalt har misforstået det med dyrehandlere ;)

Jeg har allerede efter dit svar givet mine hamstere  toiletpapir og med to ud af tre bure har det været et hit.. den sidste ved ikke helt hvad den skal med det.. den har dog tydeligt bemærket at det er der og at det er noget nyt og anderledes.. den tænker stadig, men mon ikke den også må gi efter for blødheden.

Jeg er allerede igang med at pløje mig igennem de mange tråde efter guldkorn :) Elsker at finde ud af nye ting til og om mine hamstere der kan højne deres livskvalitet :)

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 5. aug 2011 20:28

Det lyder til at du er en god hamster ejer som holder meget af dine kæledyr :D
Jeg håber du finder endnu flere guldkorn   :hwink:

Låst