Nyt hjul!

Beskrivelse mangler
Låst
Freja D. Arvidsen

Nyt hjul!

Indlæg af Freja D. Arvidsen » 3. aug 2011 12:01

Hej jeg har en lille hams der ELSKER at løbe i sit hjul om natten... problemet er bare at det piver helt vildt!
Er der nogen herinde der kender et godt og lydløst hjul der kan hænge??
R.I.P Malou 4-5-2012

Lykke

Indlæg af Lykke » 3. aug 2011 17:08

Det kommer an på dit bur, men wodent wheels står på en fod, man også kan "flette" ind i toppen af buret.

Josephine

Indlæg af Josephine » 3. aug 2011 17:10

Lykke skrev:Det kommer an på dit bur, men wodent wheels står på en fod, man også kan "flette" ind i toppen af buret.
. Jep, Wodent Wheels er gode!
Hilsen Josephine og hamsteren Sokrates!

Freja D. Arvidsen

Indlæg af Freja D. Arvidsen » 3. aug 2011 19:52

mit bur er et lille bur på 45x27x20 cm så tror at det bliver lidt for stort :roll:
R.I.P Malou 4-5-2012

Thitte

Indlæg af Thitte » 3. aug 2011 23:51

Hjulet er meget, meget vigtigt for hamsteren, og man må derfor ikke gå på kompromis mht. størrelse. Det er vigtigt, at hamsteren får den størrelse, som passer til den - ellers kan den få rygskader. Så selvom det fylder meget, er man nødt til det  :)
Andre gode hjul kunne være et Nobby-hjul, eller et Karlie Wonderland træhjul, dog er dette ikke til at sidde på tremmer.  :)
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Lykke

Indlæg af Lykke » 4. aug 2011 08:08

hvilke af målene er hhv. bredde, længde og højde?

Selv for en dværghamster ville jeg synes, det var lige lille nok. Du kan jo overveje, om du kan finde et lidt større bur brugt på f.eks. den blå avis. 30*60 (bredde, længde) og 25 i højde ville jeg synes var mindstemål.

Hvis du sætter et billede ind af buret, kan det også være vi kan komme med andre forslag  :)

Jeg ved ikke om Nobby kan hænges op, men der er i hvert fald en helt lille størrelse.

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 6. aug 2011 12:00

Vi bruger den her:
http://www.canpet.net/?urun-13795-Pepet ... -5-cm.html

Den er total lydløs. Opdagede slet ikke at han var i den før jeg gik i seng og så ham. Selv da hørte vi den ikke.
Har aldrig oplevet et SÅ lydløst hjul. Bedre end Wodent - synes jeg.

Købte den i Petworld for 50 kr...

Rasmine

Indlæg af Rasmine » 6. aug 2011 15:11

Thitte skrev:Hjulet er meget, meget vigtigt for hamsteren, og man må derfor ikke gå på kompromis mht. størrelse. Det er vigtigt, at hamsteren får den størrelse, som passer til den - ellers kan den få rygskader. Så selvom det fylder meget, er man nødt til det  :)
Andre gode hjul kunne være et Nobby-hjul, eller et Karlie Wonderland træhjul, dog er dette ikke til at sidde på tremmer.  :)
Nobby vil jeg fraråde, da vi selv lige er gået fra det pga. støj om natten.

StineF

Indlæg af StineF » 7. aug 2011 20:26

Det hjul der fulgte med buret vi købte piver og hyler også helt vildt når der løbes i det.

Jeg har lige "skilt" det ad - kunne tage hjulet af selve holderen. Og har så smurt "nav" med noget eksplorationscreme (helt ugiftigt) - noget tilsvarende vaseline - og nu er det næsten lydløst. Er spændt på hvorlænge det vil virke.

Tænker bare at det er et forsøg inden jeg bruger en mindre formue på at afprøve andre hjul ;)

Wampi

Indlæg af Wampi » 8. aug 2011 12:22

StineF skrev:Det hjul der fulgte med buret vi købte piver og hyler også helt vildt når der løbes i det.

Jeg har lige "skilt" det ad - kunne tage hjulet af selve holderen. Og har så smurt "nav" med noget eksplorationscreme (helt ugiftigt) - noget tilsvarende vaseline - og nu er det næsten lydløst. Er spændt på hvorlænge det vil virke.

Tænker bare at det er et forsøg inden jeg bruger en mindre formue på at afprøve andre hjul ;)
Helt enig...

de plastikhjul der fulgte med de bure vi købte begyndte også at pive og vi smurte med lidt madolie den pind der sad i midten og de blev lydløse... det holdte indtil hamsterne begyndte at finde det morsomt at gnave i pinden i midten så der kom plastikstøv ind i og det pev uanset hvad vi gjorde ved det...

Det bedste hjul vi har haft og stadigvæk har er fra de bure der hed spaceburene... de er lige akkurat store nok til en guldhamster.. har aldrig sagt en lyd og de er nemme at gøre rene... har desværre ikke kunnet finde dem nogen steder da spaceburene er gået ud af produktion... selvom det virkelig var gode små bure der bare holdte og havde en masse sjove tilbehør...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Freja D. Arvidsen

Indlæg af Freja D. Arvidsen » 10. aug 2011 11:31

her er buret :D
Vedhæftede filer
IMG_0546.jpg
IMG_0546.jpg (41.94 KiB) Vist 3894 gange
IMG_0545.jpg
IMG_0545.jpg (42.14 KiB) Vist 3894 gange
R.I.P Malou 4-5-2012

Låst