Hjælp - hamsterhjulet larmer helt vildt

Beskrivelse mangler
Eva-trold

Indlæg af Eva-trold » 22. jul 2011 11:44

Jeg prøvede også madolie og det hjalp ikke, så købte jeg et nyt hjul, der også var ret billigt - det knirkede også, detsværre tror jeg man skal op i den lidt dyre ende hvis man vil have en ordenlig kvalitet der ikke larmer.
Hvis du gerne vil have et nyt hjul, og ikke behøver at have det nyt, kan du godt finde det billigt på dba eller loppemarked.
Jeg fik mit ene karlie wonderland hjul til 20 kr, og det var næsten ikke brugt.
Men som sagt madolie hjælper altså ikke det store og de slikker det bare af igen.
Men held og lykke :wink:
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

Rasmine

Indlæg af Rasmine » 22. jul 2011 12:05

Eva-trold skrev:Jeg prøvede også madolie og det hjalp ikke, så købte jeg et nyt hjul, der også var ret billigt - det knirkede også, detsværre tror jeg man skal op i den lidt dyre ende hvis man vil have en ordenlig kvalitet der ikke larmer.
Hvis du gerne vil have et nyt hjul, og ikke behøver at have det nyt, kan du godt finde det billigt på dba eller loppemarked.
Jeg fik mit ene karlie wonderland hjul til 20 kr, og det var næsten ikke brugt.
Men som sagt madolie hjælper altså ikke det store og de slikker det bare af igen.
Men held og lykke :wink:
Forhandleren har været så serviceminded at tilbyde, at vi kan få dem ombyttet til Wodent Wheels, så det regner jeg med at tage imod.

Eva-trold

Indlæg af Eva-trold » 23. jul 2011 08:41

Det er et godt tilbud! :wink:
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

Ihvarh

Indlæg af Ihvarh » 31. aug 2011 10:29

Jeg har et Wodent Wheel, men det larmer, når jeg har gjort det rent. så får det en gang madolie, og så holder det til næste rengøring. Min hamster forsøger også at slikke det væk, men hvis man sørger for at olien rigtig kommer ind, der hvor hjulet rører metalstangen (der, hvor friktionen er), så burde det ikke kunne slikkes væk. Jeg synes at pengene for sådan et hjul er godt givet ud, når buret står i soveværelset.
Mvh Eva

Hamsternybegynder :P

Rasmine

Indlæg af Rasmine » 31. aug 2011 17:09

Ihvarh skrev:Jeg har et Wodent Wheel, men det larmer, når jeg har gjort det rent. så får det en gang madolie, og så holder det til næste rengøring. Min hamster forsøger også at slikke det væk, men hvis man sørger for at olien rigtig kommer ind, der hvor hjulet rører metalstangen (der, hvor friktionen er), så burde det ikke kunne slikkes væk. Jeg synes at pengene for sådan et hjul er godt givet ud, når buret står i soveværelset.
Jeg vil sige, at selv med et Wodent Wheel, som har fået masser af olie, så larmer vores søns hamster. Jeg tror bare, at der er så meget kraft i ham, at alle hjul ville larme - dog vækkes han sjældent med det nye hjul i buret, så det har hjulpet. Vi hører ikke hjulet på min datters værelse. Samme hjul, samme type hamster, men hunnen løber ikke så vildt som hannen gør  :).

Låst