Napper?

Beskrivelse mangler
Låst
Charliés

Napper?

Indlæg af Charliés » 11. sep 2011 19:44

Jeg har lige fået en dværghamster, hun er tam og vil gerne holdes, men når jeg har hende ude, "napper" hun i mine fingre. Først troede jeg hun slikkede mig, men så lagde jeg mærke tilat hun faktisk napper mig i fingerne, kan i fortælle hvorfor hun gør sådan?

Wampi

Indlæg af Wampi » 13. sep 2011 17:38

fandt aldrig en decideret grund for det, men du er ikke alene om en hamster der gør det...

Vores Line gjorde det også, både når hun var i buret og når hun var ude i hænderne.. hun nappede i fingrene, gjorde ikke ondt men kunne da godt mærkes nogen gange...

med hende mente det kunne være pga hendes baggrund, vi købte hende i dyrehandleren og hun virkede mindre end de andre... så vi havde mistanke om måske at være blevet skilt for hurtigt fra moderen, og ellers måske være blevet traumatiseret på anden vis mens hun var der... de var unger fra 3 kuld i samme bur og var ca. 15-20 stykker... meget stressende miljø for et lille hamster...

vi fik hende ikke til at holde op... og det blev blot et kært kendetegn for hende at hun gjorde det... gæster blev advaret om hendes vane og fik af vide at det var på eget ansvat hvis de satte hånden ned til hende... Eneste person hun ikke nappede var vores kammerat... aner ikke hvorfor han ikke blev nappet men hun sad i næsten time på hans t-shirt og kiggede på mens han spillede computer med os uden at røre på sig eller noget...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Charliés

Indlæg af Charliés » 14. sep 2011 20:20

det er da meget sjovt at hun ikke napper ham.. :-)
Men hun var meget lille da jeg fik hende, og lige på grænsen til at være FOR lille. Det kan sagtens være derfor, først troede jeg at hun ikke kunne lide mig, men hun vil meget gerne holdes, så det er nok ikke det, jeg må bare leve med det så.. Så længe det ikke gør ondt :-)

Wampi

Indlæg af Wampi » 15. sep 2011 13:00

lige præcis..

hvis hun ikke virker agressiv mens hun gør det så er det "bare" dårlig vane.. og som sagt vi fandt ikke i løbet af de 2½ år hun levede en måde at hun ikke gjorde det... det virkede som en leg for hende...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Rasmine

Indlæg af Rasmine » 16. sep 2011 16:31

Vores han gør det en gang imellem, hvis han gerne vil have lov til at gå i trappe på hænderne, eller løbe på mine ben, når jeg sidder med ham på gulvet - som om han vil sige, at nu må der gerne ske noget.

Charliés

Indlæg af Charliés » 17. sep 2011 22:23

Hun virker på ingen måde aggresiv når hun gør det, tværtimod :-)
Det er sikkert bare en "dårlig"vane, eller sådan noget, :-)

Låst