Rengøring af wodent wheel
Rengøring af wodent wheel
Så skulle jeg lige være smart og lægge "pingvins" hjul i blød for han er lidt en tissegris.... Det gør jeg så ALDRIG mere. Det tog det meste af 1 time og få alt det oliesnask af, der kom ud fra hullet. Og jeg som troede der IKKE var noget nu jeg ikke selv havde givet det mere end 1 dråbe da vi fik hjulene. Men det må generere olie når de løber - og løber meget...
For eftertiden må jeg vist bide i det sure æble og skille pivtøjet ad før det vaskes :roll:
For eftertiden må jeg vist bide i det sure æble og skille pivtøjet ad før det vaskes :roll:
Godt. Jeg blev helt bekymret for jeg havde solgt dig noget skidt men mente ikke at huske der var sådan noget adder på.
Hmm er det brugt eller fra ny ? Måske fabrikaten,- el. sælger har brugt noget giftigt stads. Sådan en gang wd40 med et skvæt harpiks eller sådan noget ?
Jeg ville prøve rensebenzin.
Hmm er det brugt eller fra ny ? Måske fabrikaten,- el. sælger har brugt noget giftigt stads. Sådan en gang wd40 med et skvæt harpiks eller sådan noget ?
Jeg ville prøve rensebenzin.
Jeg tror faktisk vi snakker forbi hinanden. Det som ligger i rillen er tis - ingen tvivl om det. Det andet kommer hvor matalpinden går gennem hullet og det er fra et hjul vi købte i foråret over nettet herinde fra. jeg tror det er ganske alm olie ( eller noget) vi har også givet 1 dråbe madolie og det må være det som ragerer når Pingvin rigtig løber rundt. Der er ved alle 3 hjul men mest på hans
Det lyder lidt mærkeligt.
Producenten siger følgende: "A little lubrication on the side-panel eyelets where they rub the axles and the washer helps keep the wheels quiet and last longer and turn easier. AVOID toxic lubricants like WD-40. Vegetable oil and baby oil are both pretty safe. However, vegetable oil will turn rancid and collects dust and needs to be changed more often. We ship them lubricated with baby oil. Some owners have reported good results using the wax from children's crayons. "
Producenten siger følgende: "A little lubrication on the side-panel eyelets where they rub the axles and the washer helps keep the wheels quiet and last longer and turn easier. AVOID toxic lubricants like WD-40. Vegetable oil and baby oil are both pretty safe. However, vegetable oil will turn rancid and collects dust and needs to be changed more often. We ship them lubricated with baby oil. Some owners have reported good results using the wax from children's crayons. "
Jeg er ikke et sekund i tvivl om det skal smøres. Og det gjorde vi efter forskrifterne. Men når man så - over tid - lægger det i blød, så trækker det olie ud på plastikken og det er smadder svært at få af igen. Det har jeg så lært nu så for eftertiden skiller jeg skidtet ad - tørrer hullet godt med køkkenrulle og lægger SÅ i blød uden stativet på. Så skulle problemet jo være løst. Det var min dovenskab der var skyld i den megen arbejde
Jamen, jeg forstår ikke, at det kan være olie. Jeg har aldrig oplevet problemet - og jeg har trods alt en del hamstere og en del Wodent Wheels :lol:
(men det kan selvfølgelig være, fordi jeg ikke har prøvet at vaske dem på den måde, du gør)
Jeg oplevet nogle gange, at olien sidder "størknet"/ hærdet på pinden, de to steder hvor hjulet rører, fordi det er der, jeg smører. Men jeg har aldrig oplevet olie andre steder.
Til gengæld er hamstertis noget drilsk noget - det sætter f.eks. også kalkaflejringer i tissehjørnerne.
(men det kan selvfølgelig være, fordi jeg ikke har prøvet at vaske dem på den måde, du gør)
Jeg oplevet nogle gange, at olien sidder "størknet"/ hærdet på pinden, de to steder hvor hjulet rører, fordi det er der, jeg smører. Men jeg har aldrig oplevet olie andre steder.
Til gengæld er hamstertis noget drilsk noget - det sætter f.eks. også kalkaflejringer i tissehjørnerne.
Næste gang jeg prøver det - hvis jeg tør - så tager jeg et billede Der er ingen tvivl - det er den dråbe madolie jeg har smurt med som "pingvin" har fået løbet helt sort fordi friktionen mellem pind og hul frigør små metalpartikler...
Men det kan nu godt være jg bare skiller det hele ad først som sidst
Men det kan nu godt være jg bare skiller det hele ad først som sidst