Skal hamsteren have briller ;o)

Beskrivelse mangler
Låst
AgentP

Skal hamsteren have briller ;o)

Indlæg af AgentP » 31. okt 2011 18:33

Hvor godt ser en hamster??
Grunden til jeg spørger er, at Perry bed mig idag :cry: Jeg havde tilbudt ham en hasselnøddekerne (vi arbejder hårdt på at han bliver fortrolig med min hånd), og så taber jeg den inden han får den taget.. Jeg får stukket min finger hen til ham, og tænker at han kan da snuse lidt, men så lige så stille får jeg et ordentlig nap i fingeren - ikke noget hurtigt, så jeg er overbevist om at min finger har lugtet af hasselnød og så har han taget fat i den :shock:
Kan de ikke se forskel på fingre og hallelnøddekerner??
KH Anne aka AgentP og hamstermor til guldhamsteren Perry :o)

Joy

Indlæg af Joy » 31. okt 2011 18:37

Jeg har også prøvet det du beskriver, men jeg tror at man skal se på at de er natdyr så de måske er lidt slukøeret når de vågner/bliver vækket tidligt, de ser nok også bedst i mørke. Deres hovede sans er også lugtesansen.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

AgentP

Indlæg af AgentP » 31. okt 2011 22:31

Det forklarer jo en del, tak for info :D Vi blev begge meget forskrækkede da han tog "den forkerte hasselnød" :shock:
KH Anne aka AgentP og hamstermor til guldhamsteren Perry :o)

Nougat

Indlæg af Nougat » 1. nov 2011 01:05

En hamster har ikke et ret godt syn. Derfor vil du komme ud for at den napper dig, hvis du f.eks lugter af hasselnødder. Det er ikke fordi den vil være ond, men simpelthen fordi du lugter af mad :)
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Låst