Mit hamster har lige taget et fald

Beskrivelse mangler
Låst
SilvaVirus

Mit hamster har lige taget et fald

Indlæg af SilvaVirus » 15. nov 2011 21:05

Jeg har lige stået med mit hamster og snakket med ham som jeg plejer. Ud af det blå, hopper den ud af min hånd, noget den aldrig har gjort før.

Hoppet resultere i at jeg prøver at redde den, får skubbet til den, så den lavet er par saltomortaler, lander på mit tv-bord, skriger som bare fanden og prøver at tage flugten, jeg får dog fat om dens bagben og tager den op, den forsætter med at skrige, så jeg sætter den tilbage i dens bur. Hvor den hopper rundt mens den forsat skriger. Nu sidder den så i sit hus og kigger ud gennem vinduet i siden på huset. Skrigeriet stoppede da den var kommet ind i huset.

Faldet har været ca ½ meter.

Mens jeg har siddet og skrevet denne besked, er den dog kommet ud af huset igen. Og går normalt rundt, kunne ikke se nogen halten. Den ville dog ikke komme hen til mig da jeg kaldte på, men gik ind i sit sovehus.

Jeg har det virkelige dårligt og er rigtig bekymret for den.

Er der nogle tegn jeg skal ligge mærke til??

Jeg er selv kommet frem til den konklusion at alt dens skrigeri var fordi at den selv var bange, for den bid mig ikke da jeg tog den op. Er det noget som i er enige i??

Håber der er nogen herinde  der kan komme med nogle "trøstende" meninger og erfaringer

Thitte

Indlæg af Thitte » 15. nov 2011 22:15

Jeg har også prøvet det samme, det er en rigtig grim oplevelse.
Tror alle hamstere tager et spring i ny og næ.

Umiddelbart ville jeg blot holde godt øje med den og se om den ændre adfærd. Hvis den ikke ser ud til at have ondt og drikker og spiser som normalt tror jeg ikke der er sket noget. Begynder den at bide når du rører ved den, har den ondt. Dog er det ikke altid, at hamstere viser når de har ondt.
Mht. skrigeriet tror jeg også kun det er fordi den har fået et kæmpe chok, som den stadig er påvirket i - eftersom du siger den ikke vil hen til dig.
Giv den lidt tid, den skal lige komme sig ovenpå den grimme oplevelse.
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

SilvaVirus

Indlæg af SilvaVirus » 16. nov 2011 06:32

har snakket meget med den her til morgen. Der opførte den som der ikke var sket noget, sprang op i min med det samme. snusede og pudsede sig som den plejer når jeg tager den op. Den fik også en lille gåtur på min brystkasse, den så ud til at gå normalt, den opføre sig også som den plejer. Rundt efter mad i bunden af buret, tigger mad mens jeg spiste morgenmad, så der fik den altså lige lidt mundgodt, et lille stykke røget filet, det er den helt tosset med. Lige nu kan jeg høre at den tosser rundt i buret.

Så indtil videre ser det ud til at alt er som det skal være. Holder dog stadig godt øje med den resten af ugen.

Thitte

Indlæg af Thitte » 16. nov 2011 14:01

Det lyder til at I slap med skrækken!  :D
Men ja, god idé lige at holde øje med ham.
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Joy

Indlæg af Joy » 16. nov 2011 20:24

Jeg har haft to hamstere gennem tiden og de har begge gjort det, jeg har bare kørt to fingre ned ad benet med benet imellem, hvis der ikke er noget løst eller brækket er der ikke sket noget men det lyder jo som  der ikke er noget galt.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Låst