Hamsterne skriger
Hamsterne skriger
Her de sidste par dage har vores søn ved et par lejligheder set begge vores hamstere rulle sig i burene, og skrige samtidigt. I dag styrtede hunnen også rundt i buret, som om hun var helt fra den (min søns beskrivelse), så han tog hende op for at berolige hende. I hans hånd begynder hun så igen at rulle sig samtidigt med at hun skriger. Hun siger tit sådan en hurtig skrigelyd, når hun sandbader, skal siges.
Min datter har nu lagt mærke til, at hunnen har flyttet alt sit redemateriale fra yndlings-sovehuset, til et andet hus i buret.
Jeg er da lidt nysgerrig for at høre, om nogen har et bud på, hvad der sker med dem?
Min datter har nu lagt mærke til, at hunnen har flyttet alt sit redemateriale fra yndlings-sovehuset, til et andet hus i buret.
Jeg er da lidt nysgerrig for at høre, om nogen har et bud på, hvad der sker med dem?
Normalt er skrig udtryk for noget negativt, f.eks. at de slås.
Hvis de ligger sammen og ruller rundt og skriger, er det fordi de slås og så skal de skilles med det samme!
Dvs. hver sit bur.
Ellers vil de stresse hinanden mentalt, bide hinanden (og evt. jer, når I tager dem op) og de kan risikere at slå hinanden ihjel.
Hvis de gør det hver for sig, er det lidt sværere at sige, hvorfor. Det kan være, fordi de lige har sloges - men det kan også være noget, jeg ikke lige kan gennemskue.
Måske skriger de fordi de bliver berørt (også af hånd eller sand) - og så er det fordi de bliver forskrækkede.
At hunnen har flyttet rede kan være tegn på at hun er drægtig.
Hvis det er en han og en hun, vil hunnen også ofte jage hannen væk, hvis hun er drægtig - dvs. hun er den mest aggressive. Det kan så igen forklare skrigeriet.
Hvis de ligger sammen og ruller rundt og skriger, er det fordi de slås og så skal de skilles med det samme!
Dvs. hver sit bur.
Ellers vil de stresse hinanden mentalt, bide hinanden (og evt. jer, når I tager dem op) og de kan risikere at slå hinanden ihjel.
Hvis de gør det hver for sig, er det lidt sværere at sige, hvorfor. Det kan være, fordi de lige har sloges - men det kan også være noget, jeg ikke lige kan gennemskue.
Måske skriger de fordi de bliver berørt (også af hånd eller sand) - og så er det fordi de bliver forskrækkede.
Hvis det er en han og en hun, vil hunnen også ofte jage hannen væk, hvis hun er drægtig - dvs. hun er den mest aggressive. Det kan så igen forklare skrigeriet.
De går hver for sig, i hver deres bur og hver deres værelse, og har ikke haft lejlighed til at parre.Lykke skrev:Normalt er skrig udtryk for noget negativt, f.eks. at de slås.
Dvs. hver sit bur.
Og der var ingen som berørte dem, da skrigeriet startede - min søn tog hende op, for at berolige hende, og blev helt bange da hun gav sig til at skrige i hans hånd.
Så jeg er fuldstændig blank i forhold til, hvad der foregår med dem....
-
Synes også at det umiddelbart lyder mærkeligt mår de går i hver sit bur og er placeret i hver sit værelse :roll:
Tænker på at det eneste de har "til fælles" er bundmateriale og foder, er der sket nogen ændringer på den front? Overvejer også om det kan være utøj i pelsen, kommer de eventuelt fra samme dyrhandel/avler og kan være smittet der fra begge to?
Tænker på at det eneste de har "til fælles" er bundmateriale og foder, er der sket nogen ændringer på den front? Overvejer også om det kan være utøj i pelsen, kommer de eventuelt fra samme dyrhandel/avler og kan være smittet der fra begge to?
Jeg havde også tænkt på utøj, men synes ikke umiddelbart at der er noget at se - hvor vil det være mest at se, hvis det er? De er købt nærmest så langt fra hinanden i DK, som det kan lade sig gøre, så ingen klar smittekilde der.susanne Nielsen skrev:Synes også at det umiddelbart lyder mærkeligt mår de går i hver sit bur og er placeret i hver sit værelse :roll:
Der er ikke sket ændringer mht. til strø, men vi har puttet noget tilskudsfoder (Snack Nature Cereals) i deres grundfoder (Hamster Crispy) - begge dele fra Versele Laga. De har fået lidt mere frisk grønt her i weekenden - gulerod og agurk. Og så har hun fået havregrød og katte vådfoder nogle dage, for at få hende til at spise noget mere.
hmm... kommer til at tænke på om det måske bare er at de ville have opmærksomhed fra Jer af??
Blevet bange ved at være alene.. måske en lyd I ikke kunne høre har skræmt dem og så har de "råbt" om hjælp...
vores Rose fik skreget så højt at kæresten hørte hende gennem computerspil og det at hun stod i den anden ende af lejligheden da en kat havde hoppet ind og sad og kiggede på hende.. så de kan altså virkelig godt skrige hvis de har brug for det...
Blevet bange ved at være alene.. måske en lyd I ikke kunne høre har skræmt dem og så har de "råbt" om hjælp...
vores Rose fik skreget så højt at kæresten hørte hende gennem computerspil og det at hun stod i den anden ende af lejligheden da en kat havde hoppet ind og sad og kiggede på hende.. så de kan altså virkelig godt skrige hvis de har brug for det...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11
Det har jeg netop talt med min søn om, at der måske har været en husalarm eller lignende høj lyd, som har generet dem.Wampi skrev:hmm... kommer til at tænke på om det måske bare er at de ville have opmærksomhed fra Jer af??
Mine hamstre skriger
Hej. Jeg har lige fået 2 hamstre. Når jeg prøver på at gøre de tamme ved at stikke min hånd ned i buret, skriger de og går ind i huset. Hvad skal jeg gøre?
Man plejer at sige hvis en hamster ruller sig med benene i vejret og laver skrig lyde, betyder det noget som er ubehagligt for dem, eller de er baNG FOR. jEG TÆNKTE, HR DU ANDRE DYR I HUSET, ET KAT ELER EN HUND DER KUNNEHAVE GÅET FORBI OG SKRÆMT DEN. dET BEHØVER IKKE AT VÆRE KONTAKTE DIREKTE, MEN BARE HVIS DE LUGTER SÅDAN ET KAN DE VÆRE MEGET skræmt, eller hvis de hører etn hund gør i nærheden osv. fordi hamstere er nogle stakkels jagtet dyre, af predators. Undskyld med de store bogstaver der, jeg lagde ikke mærke til jeg har presset på caps lock!!! Det har IGEN mening!
sandi : all good things comes to those who wait....