Nyt hamsterbur til en guldhamster
Nyt hamsterbur til en guldhamster
Hej allesammen.
Jeg søger et nyt bur til min guldhamster. Pt bor hun i et bur som vist nedenfor. Det er ca. 53x27x 40
Jeg er glad for det i den forstand at der er flere låger man kan åbne, det er et gitterbur, lige nøjagtig plads til et stort woodent wheel og det er nemt at gøre rent.
Men jeg kunne meget godt tænke mig et nyt der var større. Jeg har set nogle forskellige i henholdvis Maxi zoo. Men jeg ville gerne høre om I har nogle ideer, set nogle burer eller har nogle I kan anbefale.
Det kunne være sjovt at se nogle billeder også.
Jeg søger et nyt bur til min guldhamster. Pt bor hun i et bur som vist nedenfor. Det er ca. 53x27x 40
Jeg er glad for det i den forstand at der er flere låger man kan åbne, det er et gitterbur, lige nøjagtig plads til et stort woodent wheel og det er nemt at gøre rent.
Men jeg kunne meget godt tænke mig et nyt der var større. Jeg har set nogle forskellige i henholdvis Maxi zoo. Men jeg ville gerne høre om I har nogle ideer, set nogle burer eller har nogle I kan anbefale.
Det kunne være sjovt at se nogle billeder også.
- Vedhæftede filer
-
- hamsterbur.jpg (9.69 KiB) Vist 6114 gange
--Emily--
-
Har prøvet flere forskellige bure, men har nu skiftet dem alle ud til nedenstående Trixie bur, som jeg klart kan anbefale hvis man ønsker et tremmebur. Åbning fra siden og fra oven, høj bund, plastik i stærk kvalitet, justerbar platforme, hjulet hænger og larmer ikke, alt er let at rengøre m.v. Eneste minus er at det medfølgende hjul er for lille til en voksen guldhamster, men det kan tages ud.
http://www.avifauna.dk/trixie-hamsterbu ... 11634.html
http://www.avifauna.dk/trixie-hamsterbu ... 11634.html
-
Buret er 62 x 46 x 36 cm, det største jeg personligt selv har kunne finde, HVIS det skal være et tremmebur og det samtidig skal have den tilladte tremmeafstand, større bure er typist kaninbure hvor hamstere kan klemme sig ud mellem tremmerne.
Alternativt kan du jo vælge et med glassider eller bygge et selv af træ.
Alternativt kan du jo vælge et med glassider eller bygge et selv af træ.
Hej! Du kan får et ret større bur i Maxi Zoo som er virklig pænt stort, og har 2 platformer, lidt rør og hus, madskål. Det er ca. 60 x 40x 36 og har et buet top med et lille hådtag monteret, og 4 klips til at slår budet faste til bure så der eer ikke noget som er løse.Jeg har fundet dem så godt at jeg har 3 af dem. Jeg har nu PT 17 hamstere, og jeg har prøvet mange slags bure, og dem her falder i mit smag rent pladsmæssig og udførelses mæssig, unden at koste det helt store beløb. Faktiske, for de 500 kr du vil kunne du købe hele 2 stk fordi de koster 249 hver. Det er faktiske det billigste maxi zoo holder, men det er også noget af de bedste de har i tremme bure hvis du vil have en af dem. Det er rengørings venlig og nemt at arrangere efter rengøring, hvor din fantasi sætter grænser. Der er masser af plads for masser af legetøj, og et pænt gulve plads med en god dybe bakke så man kan have et pænt bund af træspåner eller hvad nu bruger; fordi hamstere elsker at grave og skjule sig in strøet, og det kan de nede i det.Du har ind i pakken et vandflaske, en mad skål, 2 rør m. samlings ringe (som du IKKE behøver at brug hvis du ikke vil) 2 platforms, et lille hus; et hjul og 3 stiger. Men dertil skal der nævnes at for en fuld vokset guldhamster, er hjulet af de lidt mindre af slagsen,og hvis jeg havde de penge du har, vil der være penge for 1 bur og så kan du købe f. eks et nyt hus og et større hjul. Huset er mere egnet til mindre hamstere. Buret hedder VICTOR 3 og er lavet i ER af INTER-ZOO pet products.
Så er der et af dem som du kan købe af tremme bure. Så er der en helt masser af dem som har rør i dem. Men de er et pestilens fordi det fleste hamstere kan godt lide at brug dem som toilet og det lugter fæl efter et par dage. Så er der nogle som bygger deres soveplads i røre og kommer aldrig ude når du vil snakke med dem. Men hamstere syns at rørene er sjovt at kravler i.
Bedst af alle er et slags akvaria eller terrarier, men fra ny af de er ret dyrt, og ikke giver mulighed for at klatre oppe mm. der er frugtgren osv de kan kravle på. Der SKAL være overdækning af en wire-mesh art, og den skal slutte tæt, ellers kan et guldhamster skubbe den op med dens næse, eller kan andre ting som ikke skal være der falde nede i det, så det er beskyttelse af din hamstere hele veje rundt.
Og tilbage til den fra max zoo. Den har et låg i siden og et låg i toppen. Der er stige med, og er pænt at se på.
Det er hvad jeg kan forslår af rent erfaring, men muligvis har andre andet erfaringer med andre slags bure....... ja, der findes mange, men jeg tror frem fra alt, du skal tænke på dit hamsters behov og ik så meget som er skinnedne og dyrt og ikke-egnet i lange-løb.
MVH Sandi
MVH
Så er der et af dem som du kan købe af tremme bure. Så er der en helt masser af dem som har rør i dem. Men de er et pestilens fordi det fleste hamstere kan godt lide at brug dem som toilet og det lugter fæl efter et par dage. Så er der nogle som bygger deres soveplads i røre og kommer aldrig ude når du vil snakke med dem. Men hamstere syns at rørene er sjovt at kravler i.
Bedst af alle er et slags akvaria eller terrarier, men fra ny af de er ret dyrt, og ikke giver mulighed for at klatre oppe mm. der er frugtgren osv de kan kravle på. Der SKAL være overdækning af en wire-mesh art, og den skal slutte tæt, ellers kan et guldhamster skubbe den op med dens næse, eller kan andre ting som ikke skal være der falde nede i det, så det er beskyttelse af din hamstere hele veje rundt.
Og tilbage til den fra max zoo. Den har et låg i siden og et låg i toppen. Der er stige med, og er pænt at se på.
Det er hvad jeg kan forslår af rent erfaring, men muligvis har andre andet erfaringer med andre slags bure....... ja, der findes mange, men jeg tror frem fra alt, du skal tænke på dit hamsters behov og ik så meget som er skinnedne og dyrt og ikke-egnet i lange-løb.
MVH Sandi
MVH
sandi : all good things comes to those who wait....
Hej, tak for jeres indlæg, Har selv haft hamstre i 12-13 år, så har også været igennem nogle forskellige burer.
Jeg har fundet frem til disse som jeg overvejer:
http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure ... _cm/255625
http://www.anthons.dk/shop/hamsterbur-h ... -939p.html
Jeg har fundet frem til disse som jeg overvejer:
http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure ... _cm/255625
http://www.anthons.dk/shop/hamsterbur-h ... -939p.html
--Emily--
Et problem jeg allerede har
Men tror jeg har vendet mig til det efter de snart mange år jeg har haft hamster. Og tror hamsteren får mere ud af at bo i tremmebur samt jeg godt kan lide at fodre hende igennem det og se hende kravle op og ned af dem 

Senest rettet af Emily 23. feb 2012 22:09, rettet i alt 1 gang.
--Emily--