har brug for hjælp til min hamster

Beskrivelse mangler
Låst
Rhino
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. feb 2012 16:16

har brug for hjælp til min hamster

Indlæg af Rhino » 28. feb 2012 17:09

hej.
jeg har den smukkeste lille guldhamster, som jeg godt kunne bruge nogle råd om hvordan man gør helt tam:-) lige nu acceptere han kun at blive rørt ved når han spiser:-) Han har et hjul at løbe i, men han bruger det aldrig, er det normalt?
glæder mig til ar høre jeres svar.
Rhino:-)

mosegaardmortensen89
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 28. feb 2012 18:48

Jeg fandt en gammel tråd, hvor der stod at disse er et par gode råd til at gøre en hmster tam. Jeg har læst dem, og synes de er rigtig gode.

http://hamsterland.dk/forum/viewtopic.p ... hlight=tam

http://hamsterland.dk/forum/viewtopic.p ... hlight=tam


Er du helt sikker på den ikke bruger hjulet? Hviket hjul er det og hvad størrelse?

Jeg tænker det kunne være den brugte hjulet om natten når du sover, eller at hvis hjulet er Ø 15 cm eller mindre kan det være den synes det er for lille.

Ihvarh
Indlæg: 62
Tilmeldt: 2. maj 2011 17:59

Indlæg af Ihvarh » 2. mar 2012 14:51

Til guldhamstere skal hjulet være mindst 20 cm i diameter, så hvis det er mindre, vil den måske ikke bruge det. Jeg har prøvet at have for lille et hjul i et midlertidigt bur, og hamsteren brugte det ikke og blev så frustreret at han gnavede i tremmerne konstant. Så tjek diameteren :)
Mvh Eva

Hamsternybegynder :P

chlin
Indlæg: 2653
Tilmeldt: 11. mar 2012 23:42

dårligt hjul?

Indlæg af chlin » 12. mar 2012 00:03

Jeg havde samme problem med mit første hamster. Totalt nybegynder (!) troede jeg at det udstyr der fulgte med buret var fint nok, men efter lidt undersøgelser fandt jeg ud af at hjulet var så stramt at hun ikke kunne træde det rundt! Men hun ville gerne være i det og "hjælpe" når jeg drejede det rundt for hende. Så købte jeg et andet hjul og straks var problemet løst!
Mon det kan være det samme der er problemet for dig?

Låst