Hej!
Jeg håber nogle af jer har haft en lignende oplevelse og kan hjælpe...
Jeg har et dværghamster som altid har været jordens sødeste hamster og ALDRIG bidt. Han kommer altid når jeg kalder på ham og venter på at min hånd kommer ned til ham..
Forleden så jeg er sår eller noget i den stil ved siden af hans kæbe, som jeg selvfølgelig ville kigge nærmere på. Jeg holdt derfor hans hoved stille så jeg kunne få lov til at kigge. Jeg fandt aldrig rigtig ud af hvad det var.. Men nu hader han mig og bider rigtig hårdt. Det er selvfølgelig fordi han blev bange og ikke kunne forstå at jeg var "ond" ved ham, men jeg var jo nødt til at kigge på det... Han kommer ikke når jeg kalder og bider mig efter han har fået sine godbidder fra min hånd.
Spørgsmålet er om han aldrig kan vænnes tilbage til det søde hamster jeg havde før??
Jeg tænker at vinde hans tillid igen med godbidder men han skal jo helst blive tryg ved min lugt igen...
Nogle ideer????? Er helt trist over at jeg på EN dag har fået ham til at hade mig og flygte fra mig....
min hamster hader mig..snøft
Tænker at han nok fik lidt af et chok, og måske stadig er forskrækket. Min hamster mistede også tilliden til mig(efter en bur flytning), men jeg gjorde det at jeg lokkede hende op i feks. Hendes transpor kasse. Når hun så var inde i den tog jeg den op fra buret og så kravlede hun op i min hånd(som var fyldt med godbidder), i starten bid hun mig men så opdagede hun at det var godt
Jeg brugte transport kassen da det godt kan virke lidt voldsomt for den lille hamster, når der kommer en stor hånd fra oven.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mvh Pauline
R.I.P min højt elskede Roseline<3 - fra d. 12 februar 2011 - d. 26 november 2012.
R.I.P min højt elskede Roseline<3 - fra d. 12 februar 2011 - d. 26 november 2012.
-
Jeg har endnu ikke haft en hamster der bære nag til et menneske.
Jeg tror i lighed med det Lars skriver i ovenstående indlæg, at den har smerter eller i hvert fald ikke har det godt.
En hamster der ikke har det godt vil typisk forsvare sig. Hvis det var min hamster ville jeg tage et par rene havehandsker eller andet på og undersøge dyret.
Har den ellers ændret adfærd?
Jeg tror i lighed med det Lars skriver i ovenstående indlæg, at den har smerter eller i hvert fald ikke har det godt.
En hamster der ikke har det godt vil typisk forsvare sig. Hvis det var min hamster ville jeg tage et par rene havehandsker eller andet på og undersøge dyret.
Har den ellers ændret adfærd?
Han ser ud til at have det fint nok. Han kommer når jeg kalder på ham men det er bare min hånd han pludselig ikke kan lide. Tænker også at han måske bare et blevet så bange over at jeg tog ham, at han ikke kan lige min hånd mere.
Han løber i sit hjul og opfører sig ikke anderledes. Han er bare blevet nervøs efter episoden.. Jeg ville bare høre om i har nogle ideer til hvordan han bliver "ven" med min hånd igen...
Han løber i sit hjul og opfører sig ikke anderledes. Han er bare blevet nervøs efter episoden.. Jeg ville bare høre om i har nogle ideer til hvordan han bliver "ven" med min hånd igen...