Alt for meget træmme gnaveri!
Alt for meget træmme gnaveri!
Min guldklump Roseline er begyndt at gnave helt vildt i tremmer! Hun har altid en stor æblegren til at gnave på, toilet papiers ruller, træbroer, et papslot, så der er en helt masse andre ting! Så jeg syntes selv at hun har masser at ting og tage sig for, og at gnave i. Hun har også et hjul som hun engang løb meget i, men det er hun stoppet med at løbe i? Har i nogle tips og/eller tricks til hvordan man kan stoppe det ulidelige træmme gnaveri??
Mvh Pauline
R.I.P min højt elskede Roseline<3 - fra d. 12 februar 2011 - d. 26 november 2012.
R.I.P min højt elskede Roseline<3 - fra d. 12 februar 2011 - d. 26 november 2012.
Re: Alt for meget træmme gnaveri!
Er hun mon blevet for stor til sit hjul?Pauline skrev:Min guldklump Roseline er begyndt at gnave helt vildt i tremmer! Hun har altid en stor æblegren til at gnave på, toilet papiers ruller, træbroer, et papslot, så der er en helt masse andre ting! Så jeg syntes selv at hun har masser at ting og tage sig for, og at gnave i. Hun har også et hjul som hun engang løb meget i, men det er hun stoppet med at løbe i? Har i nogle tips og/eller tricks til hvordan man kan stoppe det ulidelige træmme gnaveri??

Er hun da meget stor?
Du kan jo prøve at købe en flying saucer. Ellers kan du jo prøve at gemme hendes mad lidt rundt omkring, så hun bliver udfordret.
Mine bor i akvariumer, så der bliver jo ikke bidt tremmer, men Kolbøtte havde helt sikkert gjort det, hvis der havde været tremmer. Han var lidt rastløs.
Du kan jo prøve at købe en flying saucer. Ellers kan du jo prøve at gemme hendes mad lidt rundt omkring, så hun bliver udfordret.
Mine bor i akvariumer, så der bliver jo ikke bidt tremmer, men Kolbøtte havde helt sikkert gjort det, hvis der havde været tremmer. Han var lidt rastløs.
Jeg flytter ikke mine, for de er store 40x 40x 100/80. De står på akvariumsborde. Så jeg kan let komme til foroven.
Jeg tømmer dem for strøelsen ved at bruge en fejebakke og fejer resten op med den tilhørende kost. Jeg hælder det op i en spand og tømmer det i kompostbeholderen ude i haven.
Derefter tager jeg en microfiberklud, som er hård opvredet og vasker hele akvariet af. Derefter tørrer jeg det af med en tør klud og fylder nyt strøelse i. Det tager ca 10 min pr akvarium.
Jeg har et enkelt bur (Gibbon fantasy) og det er til gengæld besværligt at gøre rent.
Jeg tømmer dem for strøelsen ved at bruge en fejebakke og fejer resten op med den tilhørende kost. Jeg hælder det op i en spand og tømmer det i kompostbeholderen ude i haven.
Derefter tager jeg en microfiberklud, som er hård opvredet og vasker hele akvariet af. Derefter tørrer jeg det af med en tør klud og fylder nyt strøelse i. Det tager ca 10 min pr akvarium.
Jeg har et enkelt bur (Gibbon fantasy) og det er til gengæld besværligt at gøre rent.