"Tag" til akvarium

Beskrivelse mangler
Låst
Sumi

"Tag" til akvarium

Indlæg af Sumi » 12. okt 2011 16:24

Hej. :)
Jeg er lidt i tvivl med hensyn til akvariet, til min hammi.
Når det kommer til akvarier har jeg ikke megen viden.
Er det overhovedet nødvendigt at have tag på, når det
er en dværghamster, som skal bo i buret? Altså hvis
der ikke er nogen eventuelle høje platforme eller gre-
ne, som den kunne bruge til at bryde ud på?

Mvh. Josephine

Josephine

Indlæg af Josephine » 12. okt 2011 16:26

Jeg starter lige ud med at sige, at du har et SEJT navn  8-)

Ehm, jeg tænker lidt, at man kunne bruge et slags aluminiumsnet?

Men jeg ved virkelig ikke om det er nødvendigt?
Hilsen Josephine og hamsteren Sokrates!

Sumi

Indlæg af Sumi » 12. okt 2011 16:46

I lige måde!  8-)

Tak fordi du skrev.  :D

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 12. okt 2011 19:51

Hvis der er minimum 10 cm fra det højeste punkt i akvariet til kanten, vil jeg ikke mene, at du har behov for et 'låg'.

Jeg har en træramme med volierenet på over mit akvarium (med hamster). :)

Elene9

Indlæg af Elene9 » 12. okt 2011 19:55

hej jeg har læst i en hamster bog at et akvariumet ikke må være højre en det er bredt. jeg kan ikke huske hvorfor?

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 12. okt 2011 20:21

Det har sikkert noget med ventilationen at gøre. Hvis det bliver højere end det er bredt, kan det være svært at få ordentlig luftventilation og hamsteren kan få enten kultveilteforgiftning eller ammoniakforgiftning.

Lykke

Indlæg af Lykke » 14. okt 2011 14:18

jeg har et enkelt akvarium der er højere end det er bredt - ingen problemer med det.

Det giver bare ikke så meget mening, da hamsteren jo løber mere i bredden i end i højden, altså får mere ud af bredde-pladsen.

Hvis du er helt sikker på at hamsteren ikke kan strække sig eller hoppe og nå op, kan det godt gå uden låg. Det er som regel guldhamstere der finder vej ud...

Men tænk over hvad der ellers sker i dit hjem - hvis du f.eks. har kat, skal den jo også holdes ude af af akvariet.

>>Ida<<

Indlæg af >>Ida<< » 25. mar 2012 16:00

Jeg har et stort akvarie til min, og jeg bruger et plexiglas som min far har boret nogle ventilations huller i  :P
"Until one has loved an animal, a part of one's soul remains unawakened".

LarsWS

Indlæg af LarsWS » 25. mar 2012 16:42

Skær en plexiglas plade i størrelse med 1/2 eller 1/3 af toppens areal og stil en lille ting open på. Under pladen kan du så lade landskab og legetøj nå helt op til toppen af akvariet. Hvis du føler for det, kan du bare bore huller i pladen med en bore maskine, for at få mere udluftning, men det burde ikke være decideret nødvendigt.
Så har du et potentielt et helt stilrent akvarie/terrarie i glas/plast. Du kan evt købe fåre små gummidutter og sætte under pladen, så de hviler imellem akvariet og pladen og på den måde skaber endnu mere ventilation + pladen stå bedre fast og ikke rutsche.

Låst