hvorfor siger og hamster lyde når den er sit hus

Beskrivelse mangler
Låst
karina90

hvorfor siger og hamster lyde når den er sit hus

Indlæg af karina90 » 8. apr 2012 22:02

Hej alle håber i kan hjælpe mig et problem jeg har med mit guldhamster.. Den har et mærkeligt adfærd jeg aldrig har set hos de hamstre jeg har haft før. Når man larmer eller snakker skriger han inde fra hans hus. Det sker kun når ham ligger inde i huset, ellers er han ikke bange.. Han komme altid ud og kigger og vil gerne snakke. Han er meget aktiv og virker ikke syg på nogen måde.. Han er ikke den nemmeste hamster jeg har haft og er rigtig svær at gøre tam, men han er heller ikke aggressiv.. Jeg ved ikke hvad der sker med ham og hvad det er jeg gør galt... Jeg har prøvet at snakke med ham hver gang jeg går ind i rummet men det hjælper heller ikke  :cry:
håber i kan hjælpe mig
mange hilsner
karina

chlin

Indlæg af chlin » 8. apr 2012 22:19

Mit gamle hamster var meget teritoral omkring hendes hus. Hun ville bestemt ikke have at jeg forstyrrede hende fysisk når hun var derinde. Så skreg og hvæssed hun efter mig. I starten blev hun også sur hvis jeg snakkede til hende men så begyndte jeg at give hende en godbid hver gang hun kom ud til mig, så hun fandt hurtigt ud af at det var positivt når jeg snakkede og det stoppede hendes skrig.
Måske du kan have held med det samme?

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 8. apr 2012 23:23

det kan være den ikke er så glad for at blive vækket, har selv haft nogle der var sådan, kaldte dem for divaer fordi de skældte sådan ud over at blive vækket. Det behøver ikke betyde den er territoriel eller aggresiv, den er bare ikke så glad for at blive forstyrret midt i sin søvn, lige som nogle mennesker bliver sure hvis man vækker dem med snak og larm.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Låst