Slåskampe

Beskrivelse mangler
Låst
Sukie

Slåskampe

Indlæg af Sukie » 21. apr 2012 08:07

Hejsa derude.
Jeg var så heldig for et par uger siden at, jeg fik to sibiriske dværghamstre igen og i butikken gik de sammen og der var ingenting. Damen i butikken sagde at, de var fra samme kuld og hun ikke kunne se kønnet på dem endnu. Men jeg købte dem med hjem og efter et par dage begyndte den ene og angribe den anden, først tænkte jeg de bare skulle vænne sig til det nye område men det er blevet så slemt at, den hvide af dem har sår. Hele bagende på den er helt "rød", det ligner den er beskidt men har tjekket i pelsen og kunne se nogle sår.

Er der nogle grunde og gode råd?
Jeg vil ikke være vidne til en hamter som ikke har det godt, så har overvejet og skille dem af, men vil lige hører grunden og om man kan gøre noget der er bedre :)?

- Det er ikke første gang jeg har to på en gang, og første gang var der ingenting med dem, så jeg forstår det ikke rigtigt. Håber og få noget go' viden :)

Mulisa's Hamster

Indlæg af Mulisa's Hamster » 21. apr 2012 08:37

Skil dem ad.
Jeg synes man læser og hører fra alle der ved noget om hamster, at det at de kan gå sammen er meget forskelligt, men at det mest normale er at have dem hver for sig.
Der har lige været et spørgsmål herinde om en hvor en dyrehandel ligeledes har sagt at dyrene kunne gå sammen, men hvor to dyr blev slået ihjel af de andre.  :cry:
Det er ærgeligt at dyrehandler ikke ved nok om de dyr de sælger.

Sukie

Indlæg af Sukie » 21. apr 2012 08:41

Jeg har lige sat den ene af dem i en kasse og lavet et alternativt bur, da jeg først har pengene til den første :( Jeg ved ikke om de kan undvære hjul i en kort periode, for jeg har kun et :( Og så er de jo lidt som mus, der købte jeg også tre hvor dyrehandlen sagde de kunne sammen men den store spiste de to små :/ Men mange tak for svaret :)

Mulisa's Hamster

Indlæg af Mulisa's Hamster » 21. apr 2012 08:52

Jeg tror det er okay med hjulet når det er en kort periode, bare du har den ude nogle timer hver dag og motionere.
Andre må rette min hvis jeg tager fejl.

Sukie

Indlæg af Sukie » 21. apr 2012 08:55

Så vil jeg prøve og lade min guldklump rende i sofaen mens jeg holder øje, det er det bedste jeg pt kan byde den, desværre :( men køber dette sæt den første til den :
http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure ... tal/289557

Mulisa's Hamster

Indlæg af Mulisa's Hamster » 21. apr 2012 10:19

Ellers kan du kigge på dba.dk der er MANGE bure m/u tilbehør til salg.
Jeg synes det der er bedst v. tilbudet er buret og løbegården resten virker som fyld og hvis du har hamster så har du vel foder og strøelse i forvejen?

Som nogen skrev herinde så er det vigtigste tilbehør hjulet, bur (så dyret ikke stikker af) og evt vandflaske.

http://www.hamsterland.dk/forum/viewtop ... highlight=

Låst