Malthe snorker....

Beskrivelse mangler
Låst
Thitte

Malthe snorker....

Indlæg af Thitte » 7. jun 2012 13:59

Hej allesammen!  :D

Jeg har brug for lidt hamster-kyndig hjælp. Mit guldhamster Malthe, som er ca 1½ år er over den sidste tid begyndt at sige lyde når han sover...
Han siger KUN de lyde når han ligger i sin rede, så jeg er sikker på, at det er nogle han siger i søvne - lidt ala når vi andre snorker...  
Han har på ingen måde ændret adfærd og er ellers sund og rask.

Det lyder lidt som en meeget dyb og knirkende vejrtrækning. Er det noget jeg bør ligge noget i, eller er det bare små sove-lyde han kommer med?
Han er ikke et hamster som snakker på andre tidspunkter af døgnet.
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

chlin

Indlæg af chlin » 7. jun 2012 16:59

Hmmm det har jeg aldrig hørt om før.
Umiddelbart tænker jeg om han kan have lidt problemer med lungerne? Han er jo trods alt halvgammel.
Men så længe han ikke virker mærket, spiser, drikker og leger som vanligt så tror jeg ikke at du skal være bekymret
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Thitte

Indlæg af Thitte » 7. jun 2012 20:34

Han har gjort det igennem et langt stykke tid, med nogle ugers mellemrum, så tror ikke det kan være lungerne, da det ville være mere "statisk". Jeg holder naturligvis øje med, om det bliver hyppigere og om han ændrer adfærd på nogen måde :-)!

Tak for svar!
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

chlin

Indlæg af chlin » 7. jun 2012 20:41

Thitte skrev:Han har gjort det igennem et langt stykke tid, med nogle ugers mellemrum, så tror ikke det kan være lungerne, da det ville være mere "statisk". Jeg holder naturligvis øje med, om det bliver hyppigere og om han ændrer adfærd på nogen måde :-)!

Tak for svar!
Ja, hvis han har gjort det i et stykke tid, så kan det jo også være et tegn på at han drømmer søde drømme  :D
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 8. jun 2012 12:50

Hvor lyder det sjovt. Men ud fra din beskrivelse lyder det ikke til det er farligt men bare hamstersnorken  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Låst