Bomuldshamster?

Beskrivelse mangler
andr8358

Bomuldshamster?

Indlæg af andr8358 » 18. mar 2012 17:45

Hej derude, vil gerne have et hamster men jeg og min mor er allergisk over for "dyre pels" og ville derfor spørge om det er muligt at få hamster i en bomulds udgave ligesom det er med hunde.

På forhånd tak!

Hilsen,
Andreas

Gunvor

Indlæg af Gunvor » 18. mar 2012 17:57

Hej Andreas

Hvor er det ærgerligt, at din mor er allergisk overfor dyrehår. Er det alle dyrehår, hun er allergisk overfor?

Hamstere findes i mange dejlige variantioner, men jeg er bange for, at der ikke er nogen, der er allergivenlige.
Med venlig hilsen

Gunvor

http://hamstervejen.weebly.com

LarsWS

Indlæg af LarsWS » 18. mar 2012 18:35

Er din mors allergi slem nok til at hun ikke ville kunne tåle et "skinny" marsvin?

Billede

Lykke

Indlæg af Lykke » 18. mar 2012 19:10

Der er noget med at hamstere ikke fremprovokerer allergi lige så nemt som mange andre dyr. Og de fælder jo f.eks. ikke.

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 18. mar 2012 19:19

Jeg har allergi for kaniner, marsvin, katte, hunde osv. men jeg kan godt tåle hamstre fordi de ikke producere underuld/hår. Men din mor kan blive testet ved lægen om hun er allergisk for hamstre  :D
Senest rettet af mosegaardmortensen89 19. mar 2012 14:19, rettet i alt 1 gang.

andr8358

Indlæg af andr8358 » 19. mar 2012 11:58

Tusinde tak alle sammen! :-) jeg vil gerne have et med pels. Og jeg vil straks spørge min mor om hun kan blive testet! :D Og fortælle at det ikke er sikkert at hun er allergisk over for dem bare fordi hun er for hunde. :D

andr8358

Indlæg af andr8358 » 19. mar 2012 22:52

Hun havde selv hamster tideligere og kunne ikke tåle det... Har i en anden ide til et dyr jeg kunne få som kæledyr? :)

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 19. mar 2012 22:56

Jeg har ikke lige nogen ide.
Men er hun sikker på at det var hamstren hun var allergisk for.
Jeg kan godt tåle hamstre, men blev alligevel indlagt på sygehuset med astma og allergi reaktion for 3 år siden, fordi jeg havde gjort et hamster bur ren. Jeg kan bare ikke tåle støv og hø (har siden fundet ud af at hamstre ikke skal have hø).
Så jeg tænkte din mor måske har reageret på det hamstren gik i. Men jeg har ikke nogle foreslag til dyr med pels som kunne være en anden mulighed, hvis hun er allergisk for hamstre.

Gunvor

Indlæg af Gunvor » 20. mar 2012 07:33

Jeg tænker også at strøelsen har stor betydning. Der er stor forskel på om man har spåner eller fx Carefresh, som er lavet af cellulose. Og der er andre typer strøelse, der støver mindre. Det kan også have betydning for hamsteren.
Med venlig hilsen

Gunvor

http://hamstervejen.weebly.com

Lykke

Indlæg af Lykke » 20. mar 2012 08:23

Hvad siger din mor til et andet kæledyr?
Har hun nogle erfaringer med fugle? F.eks. kan en enkelt undulat, som man bruger tid på at gøre tam, være rigtigt spændende.

----

A propos strøelse... Brogaarden har lige fået en ny slags støvfri spåner med hjem - og de virker faktisk rigtigt støvfri!!!

Jeg har kun puttet i ét bur, men jeg glæder mig helt til at prøve dem i alle burene!
(100 kr for en balle med 20 kg).

Pauline

Indlæg af Pauline » 20. mar 2012 09:40

Ja en undulat som Lykke siger er rigtig sjovt, eller en anden form for fugl. Allergi kan også ændre sig på nogle år, så det kan være en god ide at få taget en test :wink: Men som sagt burde du spørger din mor om det med strøelse!
Vil du ha' et dyr som er i bur så som fugle, marsvin osv eller noget som feks en kat?
Mvh Pauline
R.I.P min højt elskede Roseline<3 - fra d. 12 februar 2011 - d. 26 november 2012.

Freja

Indlæg af Freja » 24. mar 2012 13:05

Jeg er selv allergiker og har været meget tøvende overfor at få et dyr i huset. Nu har vi haft dværghamster i to år helt uden problemer.

Vigtigt
-Måske er det netop ikke dyrets hår, men høet, din mor reagerer på. Vores hamster bruger spåner (og klumpende kattegrus i sit toilet = buret holdes pænt rent og behøver ikke blive skiftet og rodet rundt så tit, hvis man skifter gruset et par gange om ugen).
-Hvis I prøver med en hamster, så vælg en dværg - den er mindre og kommer nærmest kun ud i hånden eller i en kugle i modsætning til en guldhamster, som man måske ville lade rende rundt på gulvet og sprede sine skæl/hår.
-Vask altid hænder efter kontakt med dyret.
-Vælg et plasticbur, også kaldet skalbur. Der er tremmer i toppen og lufthuller, men støv og svineri bliver inde i buret, når hamsteren vimser rundt i sit hjul fx.
-Endelig: Hvis det Det er også nemmere at se, hvad derforegår i buret, end hvis der er tremmer mellem jer.
-Hvis det viser sig, at hun på trods af disse foranstaltninger ikke kan tåle at bo sammen med hamsteren, så har sådan en lille fyr jo en kort levetid, så "problemet" løser sig selv i løbet af kort tid....

Mvh. Frejas mor
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Simse

Indlæg af Simse » 4. jun 2012 19:29

Altså min mor er allergisk over for dyr og støv, men har aldrig reageret på hamsterne.

Jeg er allergisk overfor støv, og reagere derfor på spånerne (samt høet og halmen som mine kaniner får).

Som andre skriver; er I 100 % sikker på at det er dyrene?
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

Polyfylla

Kattesand til hamsteren ???

Indlæg af Polyfylla » 14. jun 2012 08:17

Kære alle.

Da jeg bor i en gammel lejlighed, som jo med årene har fået revner og sprækker at slippe lugt ud af, er det vigtigt af hensyn til naboer, at mit hamsterhold (og de øvrige dyr) er lugtfri.
Da jeg bruger klumpende kattesand til mine katte og på den måde holder dem lugtfri, kunne jeg godt fristes til at bruge det i hamsternes sandbade. Men kan de tåle det?
De bedste hilsener, Charlotte/Polyfylla

Simse

Re: Kattesand til hamsteren ???

Indlæg af Simse » 14. jun 2012 09:09

Polyfylla skrev: Da jeg bruger klumpende kattesand til mine katte og på den måde holder dem lugtfri, kunne jeg godt fristes til at bruge det i hamsternes sandbade. Men kan de tåle det?
Jeg kan ikke se hvad de skal bruge det til, og det er nok ikke er specielt sundt for fordøjelsen hvis de spiser det.
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

Låst