HJÆLP! tak

Beskrivelse mangler
Låst
Melanie

HJÆLP! tak

Indlæg af Melanie » 16. jul 2012 13:25

håber i vil hjælpe og kan hjælpe for jeg skal have to vinterhvide dværghamster og ved ikke helt så meget men har læst lidt om det men hvor tit skal jeg skifte savsmuld

mvh melanie og hendes mor :)

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 16. jul 2012 13:45

Hej Melanie.

Jeg vil sige ca. en gang om ugen. Du kan også bruge andet end spæner f.eks. carefresh og det kan holde ca. 2 uger inden det skal skiftes.

Nu skriver du at du skal have to, vil du have de skal gå i samme bur? Det kan godt lykkes men hamstere kan godt pludselig komme op og skændes og hvis de skal gå sammen er det en god ide at have en ekstra bur, så du har mulighed for at skille dem ad for altid hvis de ikke kan finde ud af det sammen.

Hvis det er en han og hun kan de få unger hver 3 uge.
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Melanie

Indlæg af Melanie » 8. aug 2012 16:39

jeg vil godt vide om det er normalt at den skider og tisser i sit rør i buret

Freja

Indlæg af Freja » 8. aug 2012 17:17

Hej.

Det er helt normalt - og ikke særlig lækkert. Hamstere, der gør sådan, kaldes "klamstere"  :lol:  Det eneste, du kan gøre, er at fjerne rørene og så i stedet give dem papruller fra køkkenruller og toiletpapir. Dem er hamsterne lige så begejstrede for, og du kan smide dem ud efterhånden, som de bliver ækle. Det er et stort arbejde at skille plasticrør ad for at vaske dem.

Du kan også forsøge med et toilet i et hjørne af buret. Put en lille smule klumpende kattegrus deri og se, om dine hamstere ikke skulle få lyst til at besørge deri. Vores første hamster brugte ALTID sit toilet til at tisse i (men pøllede lystigt overalt - det lugter dog ikke), den nye er ved at få det lært, så det kan godt lade sig gøre. Derved holder spånerne sig friske længere. Vi skifter hele buret ca. hver anden uge og toilettet ca. hver tredje dag, og det når ikke at komme til at lugte grimt.

Mvh.

Frejas mor
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Låst