Hvad gør i her i varmen.

Beskrivelse mangler
Låst
Riqo

Hvad gør i her i varmen.

Indlæg af Riqo » 19. aug 2012 16:03

Jeg ville høre om i gøre noget specielt når det bliver så varm for jeres hamstre?

Jeg har en guldhamster, og jeg er lidt bekymret fordi det er så varmt, om han nu kan tåle det? Jeg skifter hans vand flere gange om dagen, men ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.

Han står i et akvarium i skyggen, og jeg har lagt mærke til han er begyndt og fjerne al bundmaterialet og bare sove på glasset, som jeg kunne læse mig til at normalt når det er så varmt.

Håber nogen kan hjælpe :)

KittyMis

Indlæg af KittyMis » 19. aug 2012 17:11

Jeg ved ikke om dette råd også er godt for hammier, men så håber jeg at en mere kyndig kan irettesætte mig :mrgreen:

Under mine 4 år som rotte-ejer har jeg brugt et fryseelement omviklet af et håndklæde, som jeg så har omviklet et håndklæde om, da direkte kulde er skadeligt. Tænker lidt at det kan hjælpe på temperaturen i akvariet.
Men igen, ved ikke lige, hvordan hammier takler sådan noget, så vent med at gøre det, indtil en med mere erfaring har givet sit input :wink:

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 19. aug 2012 17:31

Jeg har en blæser til at stå og køle i det rum hvor hamsterne er
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Perry

Indlæg af Perry » 19. aug 2012 17:36

Jeg tænker at et bur med tremmer er bedre i varmen, fordi der er gennemstrøm af vind, hvorimod der ikk kommer noget vind ned i et glas akvarie

Riqo

Indlæg af Riqo » 19. aug 2012 17:58

Så hvis jeg satte et fryseelement med et håndklæde fast til tremmerne i toppen at buret, hvor min hamster ikke har mulighed for at nå det, kunne det køle akvariet lidt ned?
Eller er det ikke en god idé?

Og jeg har allerede en blæser i mit værelse, men den er ikke super effektiv.

KittyMis

Indlæg af KittyMis » 19. aug 2012 20:19

Jeg tænker mere på at ligge den et sted i akvariet, hvor hammien kan få kulden "direkte". Altså, med håndklæde om elementet, mener jeg godt at den kan tåle at ligge op af den eller på den :)

Er kommet i tanke om noget mere. Frosne bær eller isterning kan også være en mulighed. Men igen, jeg kender ikke helt til effekten af kulde på den måde hos hammier :oops:

Thitte

Indlæg af Thitte » 19. aug 2012 21:18

Jeg har haft succes med at putte lidt frosne ærter i deres vandskål, som står i bunden af buret. Det synes de begge godt om - smager både godt, og det køler :-)

Frøs engang en lille flaske med vand, og lagde et klud omkring og så ned til dem - det virkede også godt, så umiddelbart ville jeg ikke kunne se noget problem i, at vikle et håndklæde omkring et fryseelement.
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Joy

Indlæg af Joy » 20. aug 2012 11:25

Jeg fugter som regel et håndklæde som jeg så ligger over 2 tredjedele af tremmelåget på mit akvarie, det skaber en køligere luft i akvariet. :D
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Mille Rytter

Indlæg af Mille Rytter » 26. aug 2012 10:35

Når det er varmt lægger jeg noget frosent ned i buret med et håndklæde rundt om. Jeg har faktisk også selv puttet jordbær ned i noget vand, og mine eeeelsker det :)

Låst