Er "Go' Negl" giftig for hammier?

Beskrivelse mangler
KittyMis

Er "Go' Negl" giftig for hammier?

Indlæg af KittyMis » 23. okt 2012 02:44

Ja, overskriften siger jo næsten sig selv :p
Men en uddybelse er vel på sin plads.
Min dejlige gulddreng Teddy gnaver som en gal i skydelisten i hans terrarie, og det er ved at gøre mig vanvittig!! :evil: Plus at plastiklisten ikke ligefrem må være sund for ham at gnave i :?

Nu kommer spørgsmålet så mere uddybende også:
Kan jeg smøre "Go' Negl" på listen, så han måske stopper med hans gnaveri? Altså det der ikke er giftigt for os mennesker, når vi bruger det i forbindelse med stop af neglebidning? Selvom jeg i sin tid blot vænnede mig til den grimme smag og bed videre alligevel :oops: :lol:
Han har fået noget ind i terrariet, som han kan gnave i, og det hjalp da også. I et par dage! Vil altså gerne have min søvn er god, men det er svært, når han begynder at gnave lige når jeg er ved at falde i søvn!!

Håber I kan hjælpe mig  :pray:

Luna

Indlæg af Luna » 23. okt 2012 10:01

Det var egentlig et godt spørgsmål :) - Prøv at ringe til en dyrlæge, de burde vide det. glæder mig til at høre hvad du finder ud af :)

Gaia

Indlæg af Gaia » 23. okt 2012 20:38

Jeg havde en veninde der prøvede at kurere sit marsvin for tremmebidning med stærk sennep og chilisovs - ellers hvad med eddike?

KittyMis

Indlæg af KittyMis » 23. okt 2012 21:37

Det kunne måske fungere. Men det skal være noget, som han kan tåle at få ned i maven, hvis han ikke stopper med at gnave med det samme.
Idag har jeg ikke lige fået ringet til dyrlægen, da det har været en stressende dag. Og jeg er også bekymret for, at dyrlægen slet ikke ved nok om hammiere til at vide, om "Go' Negl" er giftig for de små pelsbolde.

chlin

Indlæg af chlin » 23. okt 2012 21:37

Gaia skrev:Jeg havde en veninde der prøvede at kurere sit marsvin for tremmebidning med stærk sennep og chilisovs - ellers hvad med eddike?
God ide, prøv med nogle madvarer som smager/lugter grimt, men som hamsteren i al fald godt kan tåle. Prøv evt bare et lille stykke af buret, så du kan se om han alligevel bider der, inden du smører hele buret ind - for vil han alligevel spise det, så er det nok ikke så smart at han får hele buret smurt ind!

Hvad med citron?
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

KittyMis

Indlæg af KittyMis » 23. okt 2012 22:02

chlin skrev:
Gaia skrev:Jeg havde en veninde der prøvede at kurere sit marsvin for tremmebidning med stærk sennep og chilisovs - ellers hvad med eddike?
God ide, prøv med nogle madvarer som smager/lugter grimt, men som hamsteren i al fald godt kan tåle. Prøv evt bare et lille stykke af buret, så du kan se om han alligevel bider der, inden du smører hele buret ind - for vil han alligevel spise det, så er det nok ikke så smart at han får hele buret smurt ind!

Hvad med citron?
Så lagereddike skulle ikke være et problem at bruge? Jeg mener, han må da ikke få noget syrebaseret i sin krop, eller?
Kan huske fra rotteverden, at syrlige ting var forbudt for hannerne, da de kan ødelægge nyrerne.

Von Bling

Indlæg af Von Bling » 24. okt 2012 17:31

Jeg kender en der engang brugte 'Stald Intakt' på tremmerne :)
Det er et middel der egentlig er fremstillet til at holde træværket
bidefrit for heste  :konge:
Mvh. Stine, Medina & Pippi <3

KittyMis

Indlæg af KittyMis » 25. okt 2012 03:46

Spørger igen, da spørgsmålet ikke blev besvaret:
Er lagereddike iorden at bruge? Og citronsaft?
Ved simpelthen ikke, hvad hammier må få af "stærke sager", så hjælp mig lige! Er ved at blive vanvittig i bøtten af gnaveriet!! Har endnu engang fået natten ødelagt pga hans gnaveri!!! Og nu er han også begyndt at løfte i glaslågen, så må vel indse at et akvarie er mere passende til ham, øv! Har ikke pladsen til et akvarie i reolen han står i nu :?

Lykke

Indlæg af Lykke » 25. okt 2012 07:52

Jeg tror ikke, der er nogen af os, som ved det!

Hvad sagde din dyrlæge om det der Go' negl?

KittyMis

Indlæg af KittyMis » 25. okt 2012 09:40

Beklager det sure opstød i mit indlæg. Er bare så frustreret over gnaveriet og det kom så ud i mit indlæg. Beklager.
Har lige snakket med dyrlægen, og der blev informeret om at "Go' Negl" ikke er en mulighed, da indholdsstofferne nok ikke er så gode for hammier. Han nævnte citronsaft, som muligvis kan gå an. Selvfølgelig ikke i store mængder, da det nok heller ikke er så godt for hammier. Der blev også nævnt, at jeg måske kan sætte ham i et form for sovende om natten, som er en del mindre end hans terrarie. Selvom det ikke er den mest optimale metode, så kan jeg da få min søvn i fred.
Imorgen skal jeg ringe til dem igen, da han lige vil spørge nogle af de andre dyrlæger som ved mere om gnavere om problematikken. Håber de kan komme med yderligere naturlige anti-gnave midler, som er okay at bruge til at stoppe hans gnaveri.

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 25. okt 2012 17:26

KittyMis skrev:Beklager det sure opstød i mit indlæg. Er bare så frustreret over gnaveriet og det kom så ud i mit indlæg. Beklager.
Har lige snakket med dyrlægen, og der blev informeret om at "Go' Negl" ikke er en mulighed, da indholdsstofferne nok ikke er så gode for hammier. Han nævnte citronsaft, som muligvis kan gå an. Selvfølgelig ikke i store mængder, da det nok heller ikke er så godt for hammier. Der blev også nævnt, at jeg måske kan sætte ham i et form for sovende om natten, som er en del mindre end hans terrarie. Selvom det ikke er den mest optimale metode, så kan jeg da få min søvn i fred.
Imorgen skal jeg ringe til dem igen, da han lige vil spørge nogle af de andre dyrlæger som ved mere om gnavere om problematikken. Håber de kan komme med yderligere naturlige anti-gnave midler, som er okay at bruge til at stoppe hans gnaveri.
Har han hjul og alt hvad der skal være for at aktivere ham ? ellers kan det jo være at en "hamsterbold" kunne være en ide så han kunne løbe rundt i huset og for oplevet noget.

Men min hamster gnaver også tremmer så min far har bare sat plexiglas på siden med strips, og jeg har om-møbleret så hun ikke kan nå tremmerne i toppen  :)

Simse

Indlæg af Simse » 25. okt 2012 18:01

Synes ikke du skal sætte ham i et mindre bur om natten da det jo er dér de er mest aktive.
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

KittyMis

Indlæg af KittyMis » 27. okt 2012 01:20

Hamsterpigen:
Han har en hamsterbold, men uheldigvis er hjemmet ikke ryddet nok, så han kan løbe ordentligt rundt. Arbejder dog på sagen :wink:
Han har en flying saucer, som uheldigvis er købt i en for lille størrelse til hans lange krop. Og har selvfølgelig ikke råd til at få det skiftet ud :?
Prøver dog at få ham ud hver dag, specielt om aftenen, så han lige kan få løbet sig selv træt. Men med hans nysgerrighed, så stresser det mig nærmest at have ham ude at rende :oops: Mangler et stoooort område, som han bare kan rende på, uden at han kommer til skade eller forsvinder for mig.

Simse:
Synes selv at det lyder ekstremt det med natteburet. Så det er egentlig heller ikke en mulighed for mig at gøre det.

- Har fået snakket med en gnaverkyndig dyrlæge om situationen, og hun mente at citron måske kunne hjælpe. Der skulle ikke ske noget ved at smøre det på listen, da han vil få små mængder ind :)
Hun har så også foreslået mig at skifte hans terrarie ud med et specielt lavet til gnavere istedet, da det er lavet uden mulighed for at gnave i nogen former for lister. Prøver nu at undersøge prisen på et i samme størrelse som hans nuværende terrarie (lavet til krybdyr), men uheldigvis kan jeg ikke finde nogen online nogen steder :(
Der er her til aften smurt citronsaft på listen, som jeg virkelig håber virker! Skal prøve at komme med updates, som tiden går :mrgreen:

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 27. okt 2012 09:33

KittyMis skrev:Hamsterpigen:
Han har en hamsterbold, men uheldigvis er hjemmet ikke ryddet nok, så han kan løbe ordentligt rundt. Arbejder dog på sagen :wink:
Han har en flying saucer, som uheldigvis er købt i en for lille størrelse til hans lange krop. Og har selvfølgelig ikke råd til at få det skiftet ud :?
Prøver dog at få ham ud hver dag, specielt om aftenen, så han lige kan få løbet sig selv træt. Men med hans nysgerrighed, så stresser det mig nærmest at have ham ude at rende :oops: Mangler et stoooort område, som han bare kan rende på, uden at han kommer til skade eller forsvinder for mig.

Simse:
Synes selv at det lyder ekstremt det med natteburet. Så det er egentlig heller ikke en mulighed for mig at gøre det.

- Har fået snakket med en gnaverkyndig dyrlæge om situationen, og hun mente at citron måske kunne hjælpe. Der skulle ikke ske noget ved at smøre det på listen, da han vil få små mængder ind :)
Hun har så også foreslået mig at skifte hans terrarie ud med et specielt lavet til gnavere istedet, da det er lavet uden mulighed for at gnave i nogen former for lister. Prøver nu at undersøge prisen på et i samme størrelse som hans nuværende terrarie (lavet til krybdyr), men uheldigvis kan jeg ikke finde nogen online nogen steder :(
Der er her til aften smurt citronsaft på listen, som jeg virkelig håber virker! Skal prøve at komme med updates, som tiden går :mrgreen:
Oh det lyder ikke godt. Jeg har heller ikke hjul :oops:  , da der heller ikke var råd (havde føz'dag igår så hun for snart et woodent wheel)  Men jeg syndtes at vis der er mulighed for det så hæng plexiglas op på siderne i buret, det har virkelig hjulpet her. Og inde i buret har jeg lavet et stort hus med sanbad på, trappe op til og så et stort tykt stykke bark der går ud i buret. så hun har noget at klatrer rundt på.

Simse

Indlæg af Simse » 27. okt 2012 10:52

Angående flying sauser kan den store købes for 125 kr den tyske zooplus.  :D
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

Låst