Info søges. Hej :)

Beskrivelse mangler
Låst
Hamscanim

Info søges. Hej :)

Indlæg af Hamscanim » 3. nov 2012 21:09

Er alle hamstre flokdyr? Hvis nej, hvilke hamstre trives bedst alene?
Og kan den bo i et akvarium der er 60 langt 30 bredt?

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 3. nov 2012 21:13

Hej Hamscanim, forumet er placeret forkert. Men hamster er ikke flok dyr, dværghamster kan gå sammen, men kan slås. Gyldhamster skal du aldrig sætte sammen  :)

Jeg vil sige at akvarie størrelsen er fin, bare du har hjul. Du kan måske lave en "hylde" vis akvariumet er højt nok. Så der er mere gulvplads  :)

Luna

Indlæg af Luna » 3. nov 2012 21:14

Guldhamster SKAL leve alene:) man siger at en guldhamster bør leve i et bur med størrelsen 80 x40 x40 :) hvis du sørger for at aktivere den nokog give den et hjul (minimun 20cm i diameter) kan 60 x 30 x 30cm nok godt gå an!:-) hvis du har andrespørgsmål, så må du endelig bare spørge:)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

chlin

Indlæg af chlin » 3. nov 2012 21:16

Indlæg flyttet til korrekt kategori, Hamscamin er orienteret
Med venlig hilsen Christina      Lindes Hamsteri på Facebook

Billede

Hamscanim

Indlæg af Hamscanim » 3. nov 2012 21:17

Okay, vil sørge for at få et hjul så. :)
Er der nogle racer der er nemmere at tæmme end andre ?

chlin

Indlæg af chlin » 3. nov 2012 21:21

Der findes vidst kun et flokdyr indenfor hamsterne og det er de små Roborovskier. Disse trives i flok, men selv her skal man også være opmærksom på at ikke alle dyr vil acceptere hinanden.

De resterende arter skal som udgangspunkt holdes alene. Nogle få gange lykkes det at få avlspar til at gå sammen når det drejer sig om Campbells og Vinterhvide, men dette har jo så den konsekvens at der ofte vil komme unger. Kinesere mener jeg skal gå alene.

Guldhamstere skal helt sikkert gå alene, de vil på ingen måde acceptere en artsfælle i deres teritorium med mindre de er i brunst!

Et akvarie på 60x30 er, efter min mening, for lille til en guldhamster, men kan godt gå an til en dværghamster. Bare sørg for et godt hjul og andre ting den lille hamster kan beskæftige sig med

Billede

chlin

Indlæg af chlin » 3. nov 2012 21:24

Hamscanim skrev:Okay, vil sørge for at få et hjul så. :)
Er der nogle racer der er nemmere at tæmme end andre ?
Indenfor hamstere snakker vi ikke om racer, men om arter. Dette skyldes, at der er tale om meget forskellige dyr med forskellige gener osv. Dvs at det bør undgåes at krydse arterne mellem hinanden. Modsat racer (fx ved hunde) hvor man kan krydse en chiuhaha med en dansk-svensk gårdhund.

Jeg vil sige, at det afhænger meget af hvor du får hamsteren fra. Køber du i dyrehandel vil du få et dyr som ikke er vandt til at være i hænder, mens mange opdrættere gør meget ud af at gøre deres unger så håndtamme som muligt. Så jeg ville kigge mig om efter en god opdrætter hvis jeg var dig. Tjek stedet ud, undersøg dyrenes forhold og spørg en masse! Så ved du om du kan være tryg ved stedet

Personligt er jeg mest til guldhamstere, synes jeg har nogle skønne tamme dyr som er nemme at snakke med.
Vinterhvide er også en rar hamster

Billede

Simse

Indlæg af Simse » 4. nov 2012 08:16

De der er nemmeste at håndtere er guldhamster eller kinesisk, efter min mening. :)
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

Låst