Hampefibre til rede bygning

Beskrivelse mangler
Låst
sandi

Hampefibre til rede bygning

Indlæg af sandi » 18. mar 2013 22:12

Jeg har aldrig før mødt dette produkt, HAMPEFIBRE som skulle være naturlig redebygning matriel. Er der nogen som ved havd det er for noget, og hvis det er OK eller ligeså farlig som hamster vat?? Det føler lidt som de gammel kokus måtter som vi brugt i gymnastiksal som er nu aflyst af silikone og PVC.Jeg turde ikke at brug det, men den kommer i de gave-pakker som et dyrsupermarked sælger.
MVH   :?  :shock:
sandi : all good things comes to those who wait....

Mai-Britt

Re: Hampefibre til rede bygning

Indlæg af Mai-Britt » 26. mar 2013 22:23

Je fik det også i en pakke fra maxizoo. Bruger det ikke da jeg ikke ved om det er en god ide. Tænker et hamster hurtigt kan få sig viklet sig ind det og kvæle sig selv... Så jeg holder mig bare til toiletpapir :D
Mai-Britt, Herbert, Sofus & Eddie

burrus

Indlæg af burrus » 27. mar 2013 06:45

Hampefibre er "ok" som redemateriale. De voksne kan sagtens elv gnave det over osv. - jeg har haft guldhamstere og robo'er som selv lavede de fibre til reden ud af deres bundstrø, da jeg brugte biobase :)
men til de helt nybagte unger er det en skidt idé da det klæber sig fast til deres hud - og det efterlader sår når moren forsøger at tage det af :( oplevede jeg en gang hos mine robo'er og en gang hos en venindes guldhamster, siden har jeg ikke brugt det til reden lige ved fødsel. mne når først hamsteren har pels, så er det et ok redemateriale :)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Betina

Indlæg af Betina » 28. mar 2013 15:47

Ingen af mine hamstre har kunnet lide hampen some redemateriale. De er meget gladere for at bruge papirsstrimler eller carefresh :)

Låst