Lidt hjælp

Beskrivelse mangler
PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Lidt hjælp

Indlæg af PiaH » 15. apr 2013 23:00

Jeg kan godt bruge lidt hjælp til ting til guld hamster.
Hvilket træ bruger i til at lave platforme af og hvad bruger i som ben, hegn og så videre :?:
Hvad kan anbefales af materialer til låg til et akvarie :?:
Jeg har kat og de kan godt lide at ligge på det låg jeg har nu, så det skal være ret holdbart.
Det vil også være dejligt hvis i ligger billeder ind af jeres hjemmelavet ting, særligt af lågende.

På forhånd tak for hjælpen :)
Fra mig og Zoo

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: Lidt hjælp

Indlæg af burrus » 16. apr 2013 05:54

jeg ville bestemt ikke lave træhylder til guldhamstere (eller ret mange andre hamstere for den sags skyld), for de kommer MEGET nemt og MEGET hurtigt til at stinke pga. afføring og urin... og træ er ikke nemt at gøre ret rent for slags, når først det lugter...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Ren
Indlæg: 20
Tilmeldt: 29. mar 2011 16:41

Re: Lidt hjælp

Indlæg af Ren » 16. apr 2013 09:30

Kunne man ikke overflade behandle træet på en eller anden måde?
Findes der noget lak el. lign. som ikke er giftigt for dem at tygge i?
Jeg foretrækker nemlig også at have træting i buret. Synes plastic er så grimt :oops: :lol:

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: Lidt hjælp

Indlæg af milla.b » 16. apr 2013 09:38

Jo der findes lak ved bare ikke hvad det hedder. Jeg har kun træting i mine bure udover flying sauser og drikkeflasker hos mig lugter det overhovedet ikke og en er at guldhamsteren er mere renlig end dværghamster (synes jeg har læst det)
Calobe's hamsteropdræt

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Lidt hjælp

Indlæg af PiaH » 16. apr 2013 10:00

Viola som er guld hamster bruger sit torilet/sandbad.
Jeg vil gerne ha' træting og gerne lave det selv da jeg syntes at der faktisk kun findes ordenlige ting til guld hamster når vi kommer op i marsvinde tingende, derfor vil jeg gerne lave det selv.
Også gerne finde ting selv som rødder og grene og den slags, men det giver jo ikke huse/huler og hylder.
Fra mig og Zoo

Alphas
Indlæg: 485
Tilmeldt: 11. nov 2012 16:45

Re: Lidt hjælp

Indlæg af Alphas » 16. apr 2013 10:22

Jeg ville nok lave nogle "opsatser" i træ, og overfladebehandle det med noget der ikke skader hamsteren, så det ikke begynder at lugte surt og råddent. Hvad man kan bruge til en sådan behandling kender jeg dog ikke lige navnet på, da det er Mads og ikke mig der er tømrer :p
Jeg kan lige høre ham ad hvis det er, når han kommer hjem. :)
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Lidt hjælp

Indlæg af PiaH » 16. apr 2013 10:24

Alphas skrev:Jeg ville nok lave nogle "opsatser" i træ, og overfladebehandle det med noget der ikke skader hamsteren, så det ikke begynder at lugte surt og råddent. Hvad man kan bruge til en sådan behandling kender jeg dog ikke lige navnet på, da det er Mads og ikke mig der er tømrer :p
Jeg kan lige høre ham ad hvis det er, når han kommer hjem. :)
Det vil jeg blive glad for :)
Fra mig og Zoo

Ren
Indlæg: 20
Tilmeldt: 29. mar 2011 16:41

Re: Lidt hjælp

Indlæg af Ren » 16. apr 2013 10:55

Det må du meget gerne :-)

Jeg synes også mine to tidligere drenge har holdt sig fra at grise på husene og platformen. De begge faktisk sandbadet, de hyggelige små fyre :roll:

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Lidt hjælp

Indlæg af PiaH » 16. apr 2013 10:58

Ren skrev:Det må du meget gerne :-)

Jeg synes også mine to tidligere drenge har holdt sig fra at grise på husene og platformen. De begge faktisk sandbadet, de hyggelige små fyre :roll:
Øhhhh hvad må jeg meget gerne :?:
Fra mig og Zoo

Alphas
Indlæg: 485
Tilmeldt: 11. nov 2012 16:45

Re: Lidt hjælp

Indlæg af Alphas » 16. apr 2013 11:16

Tror det var henvendt til mig, Pia :)
Jeg hører ham ad senere. Vores trækanter er godt nok ikke behandlet, men det er deres udstyr i burene.
Der går heller ikke længe før vi skal have lavet noget super kreativt. Hvis det stod til mig ville jeg ændre udstyret konstant :D
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Lidt hjælp

Indlæg af PiaH » 16. apr 2013 11:23

Alphas skrev:Tror det var henvendt til mig, Pia :)
Jeg hører ham ad senere. Vores trækanter er godt nok ikke behandlet, men det er deres udstyr i burene.
Der går heller ikke længe før vi skal have lavet noget super kreativt. Hvis det stod til mig ville jeg ændre udstyret konstant :D
Okay :D
En af grundende til jeg gerne vil lave selv er fordi jeg så kan få det som jeg gerne vil ha' det, også fordi jeg syntes de ting man kan købe er alt for små til guld hamster.
Fra mig og Zoo

Alphas
Indlæg: 485
Tilmeldt: 11. nov 2012 16:45

Re: Lidt hjælp

Indlæg af Alphas » 16. apr 2013 11:26

Det er de også. Det jeg gerne vil have er også for avanceret til at man kan købe det nogle steder... :)
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Lidt hjælp

Indlæg af PiaH » 16. apr 2013 11:33

Alphas skrev:Det er de også. Det jeg gerne vil have er også for avanceret til at man kan købe det nogle steder... :)
Hi hi, ja så er det godt man kan selv :D
Fra mig og Zoo

HamsterPigen

Re: Lidt hjælp

Indlæg af HamsterPigen » 16. apr 2013 12:12

Har bare en hylde lavdet ud af rest træ som jeg fandt i min fars værksted :roll:
har aldrig haft problemer med tis på den.

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Lidt hjælp

Indlæg af PiaH » 16. apr 2013 13:27

HamsterPigen skrev:Har bare en hylde lavdet ud af rest træ som jeg fandt i min fars værksted :roll:
har aldrig haft problemer med tis på den.
Dejligt :)
Fra mig og Zoo

Låst