Svedig guldhamster

Beskrivelse mangler
Låst
AnjaK

Svedig guldhamster

Indlæg af AnjaK » 25. apr 2013 09:27

Vi har jo fået guldhamster og er lidt ny ud i hamster trivsel. Vores lille Lindes Legolas går i et Criceto Rex bur med plastik rundt om og tremmer i toppen. Synes det var et godt bur da vores katte ikke kan komme i nærheden af ham i det, hvis de skulle slippe ude af syne.
Men når han ligger og sover i hans lille træhus med toiletpapir strimler som hule så bliver han lidt svedig efter en lur fra kl 7.00 til kl. 21.00 :-).
Og vi har altså ikke over 20 grader ude endnu :o .
Han damper dog hurtigt af igen, men burde vi måskke overveje at finde en anden løsning til ham inden det bliver højsommer. Eller indretter de selv deres sovesteder efter om det er varmt eller koldt?

Anjak
Surrogat mor til Lindes Legolas.

Joy

Re: Svedig guldhamster

Indlæg af Joy » 25. apr 2013 12:22

Mine hamstere har altid gået i plastbur eller akvarie og du har ret i at de kan få det lidt varmt om sommeren. Den sidste jeg havde syntes det var fint bare at ligge sig på ryggen med maven opad ude i det åbne når hun sov for at dampe af men jeg (og sikkert også mange andre) plejer at fugte et håndklæde som jeg så ligger over låget derved kommer der kølig lidt fugtig luft ned til dem. En anden mulighed er en vandunk i fryseren og så et håndklæde rundt om (så de ikke for forfrysninger), denne mulighed er dog kun noget jeg har hørt om.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Lotte

Indlæg af Lotte » 25. apr 2013 18:04

Nu kan det godt være det er et lidt dumt spørgsmål, men når han bliver svedig, er det så over hele kroppen?

AnjaK

Indlæg af AnjaK » 25. apr 2013 19:08

Han er langhårede men det er mest omkring hovedet han ser fugtig ud og så rundt omkring på kroppen hvor pelsen bliver tjavset af sved. Håber du forstår min beskrivelse.
Det fugtige håndklæde lyder fornuftigt har bare være nervøs for at lægge noget over tremmeren af frygt for helt at lukke for luft cirkulationen. Men det kan godt være jeg skal prøve det.

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 25. apr 2013 20:06

Hvilket hus har han?

Måske det kan være at hvis han får et støre hus eller et med vinduer og dør så er der bedre udluftning :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

AnjaK

Indlæg af AnjaK » 25. apr 2013 21:02

Han har et trixie fyrtræshus 15 x 15 cm er det vist.
Synes det var så stort til den lille fyr da vi fik ham. Men det kan være du har ret maria at det er fordi det er huset der er for lille.
Vedhæftede filer
imagehandler.jpeg
imagehandler.jpeg (14.93 KiB) Vist 4759 gange

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 25. apr 2013 22:06

Det er ikke sikkert det er for "lille", det kan bare være det bliver for varmt for ham i forhold til et større hus :wink:

Det kan da være det er det som gør ham helt våd og svedig
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Joy

Indlæg af Joy » 26. apr 2013 07:08

Lad en 5-10 cm være uden dækning af håndklædet afhængigt af burets størrelse på den måde lukker du ikke for luften.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Låst