Kan et terrarium bruges?
Kan et terrarium bruges?
Jeg har et terrarie som tidligere er blevet brugt til mine landskildpadder, men de er blevet for store og er nu flyttet ind i vores sofabord i stedet. Da jeg går med tanker om at få et hamster eller to kunne det være fedt at bruge terrariet, da det pt. bare står og fylder..
Målene på det er L: 100 cm x B: 50 cm x H 50 cm. Det er et terrarie som kan åbnes fra siden med to skydelåger i glas, de 3 af siderne er beklædt med korkplader på de indvendige sider(skal de evt. fjernes? -det tror jeg i hvert fald det skal) i toppen er der en åbning til udluftning denne kan evt. dækkes med volieretråd eller anden form for "net". desuden er der udluftning næsten nede i bunden af det også.
Kan mit terrarie bruges til at have hamstere i, eller skal jeg vælge noget andet som bur ??
Sådan ser terrariet ud i sin helhed.
Målene på det er L: 100 cm x B: 50 cm x H 50 cm. Det er et terrarie som kan åbnes fra siden med to skydelåger i glas, de 3 af siderne er beklædt med korkplader på de indvendige sider(skal de evt. fjernes? -det tror jeg i hvert fald det skal) i toppen er der en åbning til udluftning denne kan evt. dækkes med volieretråd eller anden form for "net". desuden er der udluftning næsten nede i bunden af det også.
Kan mit terrarie bruges til at have hamstere i, eller skal jeg vælge noget andet som bur ??
Sådan ser terrariet ud i sin helhed.
/ Thanja
Ejer af 2 stk. landskildpadder (Magna og Parvo). Og og Nu med hele 4 små Robo'er; - Shino, Anbu og Suzu (hunner)
+ mit nyeste medlem af familien Sitka-Denahi (han)
Ejer af 2 stk. landskildpadder (Magna og Parvo). Og og Nu med hele 4 små Robo'er; - Shino, Anbu og Suzu (hunner)
Re: Kan et terrarium bruges?
Det kan sagtens bruges uden indhold. Har selv en af mine i terraie 

Ja altså så længe evt. huller er dækket så kan det sagtens bruges 

vonJul skrev:Ja altså så længe evt. huller er dækket så kan det sagtens bruges
- Kork-pladerne skal vel ud også eller?
------------------------------------------------------
Og tak til jer begge...

/ Thanja
Jeg ville pille korkpladerne ud.. de er lige til at gnave i, og jeg er ikke heeeeeelt sikker på hvor godt kork er til en lille hamsterThanja skrev:vonJul skrev:Ja altså så længe evt. huller er dækket så kan det sagtens bruges
------------------------------------------------------
Og tak til jer begge...

-Godt for er så småt igang med at fjerne det ^^vonJul skrev:Jeg ville pille korkpladerne ud.. de er lige til at gnave i, og jeg er ikke heeeeeelt sikker på hvor godt kork er til en lille hamsterThanja skrev:vonJul skrev:Ja altså så længe evt. huller er dækket så kan det sagtens bruges

/ Thanja
-
Det er da et skønt bur for et par robo'er 

Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Jeg ville personligt ikke fjerne korken,det giver et flot naturligt udsende, og er den sat ordenligt fast burde det være svært at gnave i. 

Jeg ville 100 % fjerne korken. Uanset hvor godt det er sat fast, vil en hamster stadig kunne bide i detHamsterPigen skrev:Jeg ville personligt ikke fjerne korken,det giver et flot naturligt udsende, og er den sat ordenligt fast burde det være svært at gnave i.
— Jeg har valgt at fjerne det, ikke kun af en årsag, men et par stykker.. Først vil så nødig at mine hamstere skal komme til at spise det, for man ved jo aldrig med sådan nogle små fyre. Plus synes det ser så mørkt ud inde i terrariet og vil gerne lukke en smule mere lys ind for både dem og min skyld... skal da ikke ha to søde robo'er og så ikke kunne se dem fordi det er for mørktLuna skrev:Jeg ville 100 % fjerne korken. Uanset hvor godt det er sat fast, vil en hamster stadig kunne bide i detHamsterPigen skrev:Jeg ville personligt ikke fjerne korken,det giver et flot naturligt udsende, og er den sat ordenligt fast burde det være svært at gnave i.

Nu mangler jeg så bare at fjerne det sorte silikone som pladerne var limet fast med.. Er der nogen der har et godt tip til, hvordan jeg fjerner det..?
/ Thanja
jeg bruger et barberblad:D