Plastik-hamster

Beskrivelse mangler
Låst
sadako

Plastik-hamster

Indlæg af sadako » 28. mar 2006 21:17

Jeg har en vinterhvid som er over 2 år gammel der lige har fået et nyt bur (Rody). Der gik ca 4 dag så havde den gnavet hul i vandflasken (vand ud i hele buret :? ) Til buret var der også en lille skål lige over dens hus, den er bunden også næsten gnavet istykker. Det nye løbehjul har bidmærker hele vejen rundt :shock: og den har kun haft det nye bur i 14 dage :roll: . Hamsteren har frugtgrene at gnave i og det gør den :D .

Kan vinterhvide få "smag" for plastik :?:
Keder den sig :?:
Kan den tage skade af plastikgumleriet :?:

Wampi

tihi

Indlæg af Wampi » 29. mar 2006 00:17

tihi..

ALLE de hamstere jeg har haft so far har gnavet i deres plastikting... :P ingen af dem har set ud til at have et problem ved at gøre det...

alle 3 guldhamstere jeg har haft/har gnavede i deres plastikting og ingen af dem så/ser ud til at have taget skade af det...

tror det er mindre farligt for dem at gnave i det end i LEGOklodser.. og LEGOklodser skulle man jo som menneskebarn spise 5 KG af førend det var skadeligt så vidt jeg husker :P
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 29. mar 2006 07:21

Vinterhvide plejer ikke at være så slemme til at gnave, men du har vist fået fat i en af undtagelserne, der bekræfter reglen ;-)

Jeg tror ikke jeg har mistet nogen af mine pga plastikgnaveri, men der er jo altid en lille risiko for at de får noget af plastikken ned i maven, som kan skære hul på mavesæk eller tarm.

Og ja, de kan godt få smag for det... når først en hamster er startet på en uvane, så er den næsten umulig at vænne af med det.

Jeg tror ikke den keder sig, det er jo bare dens natur at gnave i ting.
Mvh. Pia

Shannon

Indlæg af Shannon » 29. mar 2006 11:39

Måske du skulle få et akvarie til dit hamster. Så er du da sikker på den ikke gnaver sig ud af buret lige pludselig :wink:

Mine er heldigvis ikke de væreste gnaver så jeg er indtil videre forskånet for det :D

Tror ikke de gnaver fordi de keder sig men fordi det er deres natur, at gnave i ting.

Måske det vil være en ide, at lave dens indretningen i buret i naturmateriale nu den gnaver sådan. det må da være sundere end plastik :D

Låst