Toiletbesøg

Beskrivelse mangler
Låst
Skolekridt

Toiletbesøg

Indlæg af Skolekridt » 8. jul 2014 10:00

Hej hamsterkendere!

Jeg har nu haft min dværghamster i godt 1½ uge, og jeg blev glædeligt overrasket da jeg opdagede at han faktisk benyttede sit "Toilet" til at tisse i. Desværre benytter han stadig sine to yndlingshuler til at skide i.. er der en speciel grund til dette?
Jeg læste et sted at man kunne starte med at "vise" hamsteren hvor afføringen gerne skulle placeres, ved at flytte dem over i toilettet og håbe på at han opfanger det.. dette har jeg gjort lige siden jeg fik ham, men han skider stadig hvor han sover :-(
Er der overhovedet håb for at få ham til at bruge toilettet 100% eller er det bare mig der er fjollet når jeg flytter rundt på hans afføring :roll:

Lotte

Re: Toiletbesøg

Indlæg af Lotte » 8. jul 2014 12:27

Alle mine hamstere har enten haft et hjørne i buret som blev benyttet som tissetoilet eller et regulært plastiktoilet, hvor de har tisset i. Og ALLE har de lagt små pøller også andre steder.
Min lille guldhamsterhan har endda et "toilet" lige uden for sit hamsterhjul, men det er mest fordi pøllerne "falder ud" af numsen, når han løber i hjulet, for derefter at falde ud af hjulet. Det skal lige siges, at hjulet altså ikke er fyldt med pøller, det er en ad gangen, der falder ud. Hvis det giver mening?
Og jeg tror, det er meget normalt, at de benytter sovestederne bl.a. til pølsetoilet, for det er også dér, de vasker sig. Der er også nogle hamstere, som vasker sig i toiletterne, og så kan man være heldig, at de også har lagt pøllerne der. Så kan man diskutere, hvor lækkert det er med en hamster, som vasker sig i toilettet. :D
Jeg synes, din dværghamster er rigtig dygtig, at han selv har kunnet finde ud af at benytte sit toilet til at tisse i, men jeg har erfaring for, at hamsterne lægger pølserne flere forskellige steder og sjældent i tissetoilettet.
Jeg ved ikke, om andre har erfaring for noget andet?

louisekold

Indlæg af louisekold » 8. jul 2014 13:32

Mine har også et hjørne i buret, hvor de tisser, har dog en som har to hjørner.

Mine skider inde i deres hus, og det tror jeg bare at det er sådan det er. :)
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

Billede

Rasholm

Indlæg af Rasholm » 8. jul 2014 19:44

Min guldhamster skider også i sit hus, møj-irriterende.
Jeg har flyttet huset over i et andet hjørne og flyttet hans hømmer over i toilettet, men det har ikke rigtig hjulpet - endnu.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Colour Point

Indlæg af Colour Point » 9. jul 2014 12:03

Jeg tror desværre bare det er sådan det er ,.. ;)

Jeg har kun oplevet med nogle af mine guldbamser at de smider det udenfor reden, men ikke ligefrem over i toilettet ;)
Med Venlig Hilsen
Trine // Colour Point.
www.colourpointhamster.com eller http://www.facebook.com/colourpointhamster

Hamsterguf9000

Indlæg af Hamsterguf9000 » 10. jul 2014 09:43

Min guldhamster, Vita, smider sine pøller i et hjørne i hendes hus eller i et hjørne i buret som hun har tømt helt for bundstrøelse. Så de er nemme at samle ind.
Min anden guldhamster, Madonna, smider sine pøller der hvor hun er så de ligger i hele buret :)

Maia

Indlæg af Maia » 20. aug 2014 06:38

Cirkeline tisser fint på toilet, men skider også i sit hus. Det er bare noget vi må accepterer og så længe vi ordner hendes toilet ofte, så skal hun nok bruge det (ellers flytter hun bare på det så hun kan komme til i hjørnet :lol:)
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg

0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)

Freja

Indlæg af Freja » 20. aug 2014 07:53

Alle vores dværge besørger efter samme mønster som ovenfor beskrevet. De er dygtige til at tisse på toilettet, men pøllerne - de ligger typisk i huset. Vi har valgt at acceptere, at det er sådan det er. Det er deres tis, der lugter, så vi er bare glade for, at de gør det nemmere for os ved i det mindste at tisse et sted, hvor det er let at holde rent/lugtfrit.
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Belle

Indlæg af Belle » 22. aug 2014 19:51

Her i huset tisses i sandbadet :evil: ret irriterende, for de har alle 3 et toilet med træpiller... Tor bare jeg må acceptere at skifte sand rimelig tit hvis ikke de skal bade i tissesand. :cry:
Knus fra Stine
Klöcker's Hamsteropdræt

Låst