Dievorter

Beskrivelse mangler
Låst
sadako

Dievorter

Indlæg af sadako » 25. jun 2006 16:33

Min dejlige Annabella har lige (for et par timer siden) fået sit 3. kuld unger - jeg tror der er 6 små hamsterrejer :D Jeg har lagt mærke til at generelt ligger hun kun med 4 unger ad gangen og resten ligger hos far og får varme - Har vinterhvide virkelig kun 4 dievorter ? :shock:

Har I andre været ude for at hunhamsteren kun ligger sammen med nogle af ungerne for så derefter at skifte :?:

Når ungerne er nyfødte og er de jo så små så kan hunhamsteren finde på at transportere en unge i kindposerne :?: eller er det jeg har set en unge som hun har spist :cry: Annabella er ellers en meget god og tolerant dejlig mor, som aldrig har bidt mig og er meget kælen.
Se unger på: www.hamsterhulen.dk

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 25. jun 2006 16:58

De har 6 eller 8 dievorter, såvidt jeg lige husker.
Mvh. Pia

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 25. jun 2006 17:37

husk at give hunnen proteiner
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

kwo

Indlæg af kwo » 26. jun 2006 06:04

Det er meget almindeligt at nogle af ungerne ligger hos deres far hos dværghamsterne.

Det med kindposerne er dokumenteret for guldhamstere (altså at de kan transportere unger i dem), men ikke for dværge. Men det kan ligeså vel være fordi ingen har set det, og når den ene slags hamster gør det kunne jeg da meget vel forestille mig at det kan ske hos andre arter. Men som du selv er inde på, kan det også meget vel være fordi hun har spist en unge (eller måske var det bare moderkagen, den spiser de i hvert fald).
Kenneth Worm

Låst