Lange negle

Beskrivelse mangler
Låst
Lul

Lange negle

Indlæg af Lul » 28. apr 2006 17:46

Heej !

Mit vinterhvide hamster har fået lidt lange negle og jeg ved ikke om selv kan klippe dem, eller om jeg skal få en dyrelæge til det ?
Mange hilsner fra Louise ;D

Wampi

hjul

Indlæg af Wampi » 28. apr 2006 22:33

har den ikke et hjul at løbe i? :) det har mine og det ser ud til at det slider på deres negle så de ikke bliver for lange :)
men ellers ville jeg nok anbefale en dyrlæge til det... hvis der er penge til det ellers er der sikkert steder du kan læse om hvordan det skal gøres :9 såsom hvor langt ned de må klippes osv :)
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Lemmingexpress

Indlæg af Lemmingexpress » 28. apr 2006 23:18

Jeg har lagt et stykke fuglesandpapir i bunden af mine bure, så får det "filet" neglene når de graver ned til bunden i savsmuldet. Det er yderst effektivt, aldrig nogle lange negle her! :D

/Heidi

Ayeschya

Indlæg af Ayeschya » 29. apr 2006 15:22

Lemmingexpress skrev:Jeg har lagt et stykke fuglesandpapir i bunden af mine bure, så får det "filet" neglene når de graver ned til bunden i savsmuldet. Det er yderst effektivt, aldrig nogle lange negle her! :D

/Heidi

Kommer de aldrig til at kradse poterne ved det??

Lemmingexpress

Indlæg af Lemmingexpress » 29. apr 2006 18:18

Næ, det har jeg ikke bemærket. De stopper vel selv hvis der er noget der gør ondt på potterne. I naturen ville de vel også kradse/grave i jorden hvor der også kan ligge sten, grus, osv.

Så meget kradser de heller ikke direkte i papiret, engang imellem går lunte amok på det, men det er langt fra hele tiden.

/Heidi

Lul

Re: hjul

Indlæg af Lul » 30. apr 2006 10:37

Wampi skrev:har den ikke et hjul at løbe i? :) det har mine og det ser ud til at det slider på deres negle så de ikke bliver for lange :)
men ellers ville jeg nok anbefale en dyrlæge til det... hvis der er penge til det ellers er der sikkert steder du kan læse om hvordan det skal gøres :9 såsom hvor langt ned de må klippes osv :)
Jo hun har et hjul, men så vidt jeg kan se sliper hun ikke neglene i det !!
Lemmingexpress >> Hvor kan man købe det papir henne ??

Lemmingexpress

Indlæg af Lemmingexpress » 30. apr 2006 11:18

Jeg plejer bare at købe det hos føtex eller kvickly, det ligger sammen med alle andre dyreartikler. Det er i sådan en flad papirspose som indeholder 5 store ark. Det ligner fuldstændigt sandpapir..

/Heidi

Lul

Indlæg af Lul » 9. jul 2006 08:42

Nu har jeg prøvet med det der fuglesandpapir ... Og hun spiste det bare .. Så det var ikke nogen succes !

AJ og Kuglerne

Indlæg af AJ og Kuglerne » 9. jul 2006 11:27

Du kan tage en keramik underskål (dem til at sætte urtepotter på) og sætte med bunden i vejret et sted din hamster ofte går.
Stor hilsen AJ og Kuglerne

Låst