dværv eller guld

Beskrivelse mangler
Låst
heidihoo

dværv eller guld

Indlæg af heidihoo » 17. apr 2008 17:33

HEJSA
jeg har ved en fejl fået et dværvhamster, og ville egentlig have en guld ligesom min gamle Basse, men dyrehandleren snød mig :?
Hvilke fordele og ulemper er der ved henholdsvis dværv og guld??
synes nu han er en lille god fyr :)

Hamsterhjulet

Indlæg af Hamsterhjulet » 17. apr 2008 17:43

Dette er hvad jeg selv synes:

Dværge: de er små og hurtige, og er meget små. De er rigtig søde, men jeg hælder mest til guldhamsterne. :D  Dværge er dog også gode kæledyr. :D

Guld: jeg hælder mest til guld, da jeg synes de har en bedre størrelse, altså der er mere kæledyr over dem. De har også flere faver, hvilket måske gør det lidt mere spændende :D

Jeg synes, at begge arter har lige stor personlighed, og de begge er gode kæledyr, men som sagt hælder jeg mest til guld :D
Mvh. Fanni & Goldies
Billede

Spot

Indlæg af Spot » 17. apr 2008 17:45

Min dværg er et bedre og mere roligt kæledyr end nogle af de guld jeg har haft ;)

Men elsker begge arter på hver deres måde!
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Hamsterhjulet

Indlæg af Hamsterhjulet » 17. apr 2008 17:46

Spot skrev:Min dværg er et bedre og mere roligt kæledyr end nogle af de guld jeg har haft ;)

Men elsker begge arter på hver deres måde!
Ja, det er lidt svært at sige, hvad man bedst kan lide :D
Mvh. Fanni & Goldies
Billede

Wampi

Indlæg af Wampi » 17. apr 2008 19:24

guld er større og kræver derfor lidt mere plads end dværgene...

jeg sys også jeg har oplevet at guldhamsterne har mere brug for aktivering i buret end mine dværge.. (det kan så også hænge sammen med at mine dværge er en doven linie  :lol: )

Min guldhamster skal helst hele tiden have et eller andet hun kan give sig til ligeså snart hun er vågen.. det kan være et toiletrør med papir på eller at der er gemt godbidder eller mad i toiletrør der er lukket i begge ender eller noget i den retning.. ellers elsker hun at være ude og løbe i sin bold.. specielt når hun får lov til at løbe herinde hvor vi har computerne mens vi sidder her.. hun har det bedst hvis vi er i nærheden ser det ud til..

Mine dværge er glade bare de har et hjul og et hus og en platform de kan sætte sig på og kigge en gang imellem.. og så er der 2 af dem der godt kan lide at der er gange i deres bure så der er lagt rør ned til dem.. så det går fra huset ud i buret i nærheden af hjul og vandflaske..

men der er stor forskel på guld og dværg alt efter hvor du får den fra og hvad de har været igennem og hvilken linie de er fra..

undskyld jeg spørger men hvordan kan han snyde dig med en dværg istedet for en guld? guldhamsterne er jo ca. 3 gange så store som dværgene? (ved godt jeg selv troede på at Vralte var en dværg men det var kun indtil jeg fandt dette vidunderlige forum)
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 17. apr 2008 19:33

Wampi skrev:(ved godt jeg selv troede på at Vralte var en dværg men det var kun indtil jeg fandt dette vidunderlige forum)
Hedder din hams Vralte?? Det er godt nok et sejt navn!

Min svigerindes børn har to dværge, og fik vækket min gamle drøm om hamster igen. Valgte dog en guld. Fordi den er meget større, synes dværge er meget små og svære at håndtere. De findes i mange farver. Synes egentlig bare at dværge er meget meget små og er faktisk lidt bange for at holde dem i frygt om der skal ske noget fordi de er små og skrøbelige...

Wampi

Indlæg af Wampi » 17. apr 2008 19:36

Hed, men ja hun hed Vralte.. vi manglede et navn til en upser hamster der sådan fik smeltet hjerterne hos os  :lol:  og da hun løb henover sengen sagde kæresten at hun vraltede som en and når hun løb så navnet blev vralte.. og hun vraltede lige indtil hun sov ind.. Hun var dejlig... (undskyld ved godt det er udenfor emnet med tråden men måtte lige svare tilbage sys jeg slutter det her :))
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Jeanne

Re: dværv eller guld

Indlæg af Jeanne » 17. apr 2008 20:32

heidihoo skrev:HEJSA
jeg har ved en fejl fået et dværvhamster, og ville egentlig have en guld ligesom min gamle Basse, men dyrehandleren snød mig :?
Hvilke fordele og ulemper er der ved henholdsvis dværv og guld??
synes nu han er en lille god fyr :)
Hvis du har set hamsteren før du købte den (og det kan jeg forstå, du har) - så er det da i princippet lige meget om den er dværg eller guld - bare du kan lide den  :wink:
Mange hilsner fra Jeanne.

heidihoo

Indlæg af heidihoo » 17. apr 2008 22:31

Mange tak for jeres svar, er spændt på at gøre mine egne erfaringer.
Sys faktisk allerede at vimse er mere rolig end mit guldhamster var. Nå nu vil jeg i seng sov godt'

Blacktrunt

Indlæg af Blacktrunt » 9. okt 2008 16:00

Guldhamster er mere livlige end en dværg!.. Patrick min bror på 13 har en dværg og den er mega doven! den er aldrig oppe om dagen!.. Mine guldhamster går tit op fx. For og tage noget at drikke eller bare gå rundt i buret.. Men jeg havde også tænkt mig og få en dværg men jeg ombestemte mig.. Sys de begge er meget kære! Men dværg er meget dovne og trætte.. Engang gad findus (Patricks hamster) ikke løbe i hjulet fordi den heller ville sove.. Han troede den var syg :S men da han tog til dyrelægen sagde dyrelægen at den ikke fejlede noget.. Og den er stadig i live  :D .. Den er bare doven.. Men den er begyndt og løbe i hjulet igen  :D ..

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 9. okt 2008 16:04

Blacktrunt: Er der en god grund til du tager 6 måneder gamle emner op?

Blacktrunt

Indlæg af Blacktrunt » 9. okt 2008 16:05

Nej xD.. havde ikke kigget datoen

Låst