Vinter depression?

Beskrivelse mangler
Låst
AnnaR

Vinter depression?

Indlæg af AnnaR » 7. nov 2008 00:07

Begge mine guldhamstere er gået hen og blevet sådan lidt stille i det. Honey ligger sig til at sove igen og igen, kommer dog hurtigt ud og siger hej hvis der sker noget ved hendes bur. Og hannibal virker bare sløv, han sidder det meste af tiden under sit hjul og kigger, og går også tit i seng hurtigt igen efter han er stået op.
Kan de være vinter depri? Der er ikke sket nogle ændringer hos dem, ikke blevet flyttet eller fået nyt mad el lign.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 7. nov 2008 01:39

Min Belle ter sig lidt på samme måde, dog sover hun bare det meste af tiden... Når jeg er derinde ligger hun storset altid i sit hus, mens de andre kommer ud og siger hej, hvis det altså er om aftenen jeg kommer derind... men det er kun hende og ik nogen af de andre :?
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

liv

Indlæg af liv » 7. nov 2008 14:10

begge mine sover også meget specilet feta! hun snork sover hele tiden og kommer først ud hvis man rører ved låsen :lol:

kwo

Re: Vinter depression?

Indlæg af kwo » 7. nov 2008 15:43

AnnaR skrev:Begge mine guldhamstere er gået hen og blevet sådan lidt stille i det. Honey ligger sig til at sove igen og igen, kommer dog hurtigt ud og siger hej hvis der sker noget ved hendes bur. Og hannibal virker bare sløv, han sidder det meste af tiden under sit hjul og kigger, og går også tit i seng hurtigt igen efter han er stået op.
Kan de være vinter depri? Der er ikke sket nogle ændringer hos dem, ikke blevet flyttet eller fået nyt mad el lign.
Jo, hamstere kan også få vinterdepressioner.
Det var der en artikel om i et af de tidligere blade.
Kenneth Worm

Jeanne

Re: Vinter depression?

Indlæg af Jeanne » 7. nov 2008 18:04

kwo skrev:
AnnaR skrev:Begge mine guldhamstere er gået hen og blevet sådan lidt stille i det. Honey ligger sig til at sove igen og igen, kommer dog hurtigt ud og siger hej hvis der sker noget ved hendes bur. Og hannibal virker bare sløv, han sidder det meste af tiden under sit hjul og kigger, og går også tit i seng hurtigt igen efter han er stået op.
Jo, hamstere kan også få vinterdepressioner.
Det var der en artikel om i et af de tidligere blade.
- Og formentlig også "bare" trætte om vinteren - ligesom vi mennesker  :wink:
Mange hilsner fra Jeanne.

Janne

Indlæg af Janne » 7. nov 2008 18:09

Ved I om der er noget man kan gøre for a kvikke dem lidt op i humøret..? Har på fornemmeren a Miss Gunnar har det samme..

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 7. nov 2008 19:20

Min guld Fnuller sover også meget. Kommer bare ud og kigger og går så i seng igen, men han er ellers rask.  :roll:

basil

Indlæg af basil » 9. nov 2008 21:55

Pyha..ja min Bianca sover også mere end normalt. Nogle aftener står hun ikke op før kl 24. Hun plejer at stå op kl 19 30 sharp :D

Houdini

Indlæg af Houdini » 19. nov 2008 18:52

Hvor sjovt, jeg gik netop og undrede mig over netop det samme, og ville lave et indlæg om det  :lol:  
Men ja, jeg kan også klart mærke en forskel hos min hamster. Han plejer at stå op ca. kl 19 og være superfrisk og lege med sit jul og gå armgang i tremmerne. Men lige for tiden sover han meget, er næsten ikke ude. :?  Når han så er vågen, hvilket ikke er så lang tid af gangen, sørger jeg for at putte om ham og gi ham en tur i sin bold og gi ham godbidder :wink: . Jeg tror bestemt, efter at have læst jeres beskeder, at hamstere går i en form for vinterdvale. Jeg tror ikke de er depri, men vi andre bliver jo også lidt mere trætte og sløve. Bare tænk på bjørnene  :lol:

liv

Indlæg af liv » 19. nov 2008 18:54

efter at feta var udstilling er hun faktisk vågnet op :lol: hun er meget mere vågen

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 19. nov 2008 20:37

klokken 20:00 var alle mine hamstere oppe idag og de har været vågen en stor del af dagen, men nu har jeg også gået herinde en stor del af dagen og ryddet op og flyttet rundt på akvarierne... Det er så længe siden at alle (med undtagelse af dværgene) har været vågen så tidlig og på samme tid   :wave2:
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

liv

Indlæg af liv » 19. nov 2008 20:46

faktisk er begge mine slet ikke så søvnige mere :D de står begge to inde på mit værelse hvor jeg jo er meget men jeg larmer ikke med høj musik eller noget (kan dog finde på at sidder og synge lidt højt nogen gange :lol:  :lol:)

men da jeg jo er der inde meget kan jeg også høre når de er vågne og der er faktisk næsten altid en af de to som ligger og rasler eller lige stikker hovedet ud og løber spiser drikker lidt osv  :wink: men jeg må sige feta er VIRKELIG meget vågen! hun er vågen når jeg står op når jeg kommer hjem fra skole hun er vågen ved 16:00 tiden hun er vågen ved 18- 17 tiden og hun er vågen kl 21 men så sover hun også bare og kan slet ikke høre hende :lol:

så jeg har næster fået lavet et natdyr om til at dagdyr :D og sirius han er mere vågen om aftenen men han kommer dog nogen gange ud for at tisse (han er meget renlig tisser kun i sit toilet) drikke spise eller bare sidde og kigge ud :lol: han har dog ikke endnu set min store golden hvilket han skal være glad for da hans bur står i øjenhøjde med ham :lol: men lille mig lukker altid døren og bevogter ham og sørge for begge kan være her inde uden nogen af dem opdager den anden er der :lol:

Anne-Hedvig

Indlæg af Anne-Hedvig » 24. nov 2008 14:19

Men er det ikke ganske naturlig at hamsterne tar det mer med ro på denne tiden av året? I naturen har de dvale nå, og jeg antar at hamsterne har en følelse av dagslysets lengde e.l. selv om de bor innendørs og med elektrisk lys. Instinktene er jo intakte selv om de er kjæledyr hos oss.

Låst