Hybride?

Beskrivelse mangler
Låst
laurashamster

Hybride?

Indlæg af laurashamster » 8. dec 2008 15:18

Hvordan kan man se om ens hamster er Hybride ???
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide det!

:hroll:
Hilsen Laura
Albert, Blacki, Daysi, Elvis & Flipper

Himmelbjerget:
CHIP du var bare den dejligste lille fyr. Jeg elskede dig højere en op til solen. Du var bare lyset for mig! Altid i mit hjerte<3

philolaura

Indlæg af philolaura » 8. dec 2008 15:25

det kan du tit. Det kan godt være lidt sværdt. Men prøv at ligge et billede ind oppe fra, og fra sidden. Det skal helst være skarpt  :D

Lykke

Indlæg af Lykke » 8. dec 2008 15:47

Hybrider er som regel en blanding af vinterhvide og Campbells dværghamstere. Selvom de to arter ligner hinanden meget, er de forskellige. Der er også et par ting ved udseendet der gør dem forskellige.
F.eks. har vinterhvide en bred, mørk stribe på ryggen, mens Campbells har en tyndere mere grålig stribe. Vinterhvide har også tydelige mørke striber på siderne og skifter tit pels til hvid om vinteren. Campbells har lidt mere orange skær på siderne.
Hvis hamsteren har nogle af begge træk, f.eks. en bred stribe og orange skær, vil den tit være en hybrid.

Desuden ved vi, at de to arter er blevet blandet og medmindre man kender hamsternes baggrund og derfor ved med sikkerhed at de kommer fra en ren linje, så er der stor sandsynlighed for at det er en blanding.
Det gælder ikke mindst, fordi de fleste dyrehandlere ikke kender forskel.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 8. dec 2008 18:51

Hybrider kan se så ægte ud at de er umulige at se forskel på så det kan rent ud sagt være umuligt, dog er visse eksemplarer til at se er hybrider men langt fra alle.
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Monica

Indlæg af Monica » 12. dec 2008 17:16

Er det ikke også tit at hybride har røde øjne eller er det noget jeg har misforstået ?  :D

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 12. dec 2008 17:19

Monica skrev:Er det ikke også tit at hybride har røde øjne eller er det noget jeg har misforstået ?  :D
Det behøver de nødvendigvis ikke at være, Campbells Dværghamstere er jo avlet frem i rødøjet.
Men Hybrider kan også have røde øjne men bare fordi de har det behøver de ikke at være hybrider. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

Monica

Indlæg af Monica » 12. dec 2008 17:21

Benjamin skrev:
Monica skrev:Er det ikke også tit at hybride har røde øjne eller er det noget jeg har misforstået ?  :D
Det behøver de nødvendigvis ikke at være, Campbells Dværghamstere er jo avlet frem i rødøjet.
Men Hybrider kan også have røde øjne men bare fordi de har det behøver de ikke at være hybrider. :D
Okay  :)  det vidste jeg ikke
Jeg fik nemlig på et tidpunkt nogle hybride og da sagde en herinde fra nemlig at man kunne se at det var hybride på grund af øjenfarven  :)

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 12. dec 2008 17:27

Monica skrev:
Benjamin skrev:
Jeg fik nemlig på et tidpunkt nogle hybride og da sagde en herinde fra nemlig at man kunne se at det var hybride på grund af øjenfarven  :)
Ja hvis de nu har haft en farve som ikke findes i røde øjne så kan man jo konkludere ud fra det at de har været hybrider. :D

Monica

Indlæg af Monica » 12. dec 2008 17:28

Benjamin skrev:
Monica skrev:
Benjamin skrev: Det behøver de nødvendigvis ikke at være, Campbells Dværghamstere er jo avlet frem i rødøjet.
Ja hvis de nu har haft en farve som ikke findes i røde øjne så kan man jo konkludere ud fra det at de har været hybrider. :wink:
Ja det jo så rigtig  :D

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 13. dec 2008 17:37

Prøv at ligge et billed ind af dine hamstere .. Så kan folk muligvis svarer dig på det ;)
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

Låst