Hamster Bold (HURTIG!!)

Beskrivelse mangler
Låst
laurashamster

Hamster Bold (HURTIG!!)

Indlæg af laurashamster » 15. dec 2008 15:46

Jeg har lige et par spørgesmål om en Hamster Bold:

1) Hvor gamel skal en hamster være før man må putte den der ind?

2) Hvor stor skal Hamster Bolden være til en ruldvoksen Guldhamster og en fuldvoksen Dværghamster ?

3) Hvor længe må de være der ind?

4) Er der en bold der er bedre en andre ? (Navnet på bolden/Mærke)

:wave2:
Hilsen Laura
Albert, Blacki, Daysi, Elvis & Flipper

Himmelbjerget:
CHIP du var bare den dejligste lille fyr. Jeg elskede dig højere en op til solen. Du var bare lyset for mig! Altid i mit hjerte<3

Jeanette

Indlæg af Jeanette » 15. dec 2008 15:55

1) Jeg vil sige, at så snart din hamster er blevet tryg ved dig, kan du prøve at putte den i hamster-bold. Det er dog ikke alle hamstere der er lige vilde med det, og det tager også tit lige et par forsøg, før de helt opfatter idéen med den. Så i starten, skal du være ekstra opmærksom på, hvordan din hamster reagerer.

2) En hamster-bold skal have samme diameter som der anbefales til hjul.

3) På den pakke min hamster-bold kom i, stod der max. 30 min af gangen. Men det er vist lidt forskelligt hvad folk mener om det. Og igen, så kommer det jo også an på hamsteren. Min hamster er helt vild med hamsterbolden, og hun kan sagtens løbe rundt i 20-25 min uden noget problem. Igen skal du bare være opmærksom på, hvordan din hamster har det. Hvis den sætter sig ned i bolden, og ikke løber rundt mere, er det f.eks. et tydeligt tegn på, at den ikke gider mere.

4) Her kan jeg desværre ikke hjælpe. Men det er der helt sikkert andre der kan  :)

Lykke

Indlæg af Lykke » 15. dec 2008 17:14

4) Findes der flere mærker? Jeg synes kun, jeg har set en slags.

Wampi

Indlæg af Wampi » 15. dec 2008 17:43

Jeanette skrev:1) Jeg vil sige, at så snart din hamster er blevet tryg ved dig, kan du prøve at putte den i hamster-bold. Det er dog ikke alle hamstere der er lige vilde med det, og det tager også tit lige et par forsøg, før de helt opfatter idéen med den. Så i starten, skal du være ekstra opmærksom på, hvordan din hamster reagerer.

2) En hamster-bold skal have samme diameter som der anbefales til hjul.

3) På den pakke min hamster-bold kom i, stod der max. 30 min af gangen. Men det er vist lidt forskelligt hvad folk mener om det. Og igen, så kommer det jo også an på hamsteren. Min hamster er helt vild med hamsterbolden, og hun kan sagtens løbe rundt i 20-25 min uden noget problem. Igen skal du bare være opmærksom på, hvordan din hamster har det. Hvis den sætter sig ned i bolden, og ikke løber rundt mere, er det f.eks. et tydeligt tegn på, at den ikke gider mere.

4) Her kan jeg desværre ikke hjælpe. Men det er der helt sikkert andre der kan  :)

fuldkommen enig :-)

Bruger selv hamsterbold eller gjorde til dem der kunne finde ud af det og kunne lide det.

Har haft hamsteren der kunne være deri hele dagen hvis de fik og andre der var nærmest bange for det.

så hold øje med din hamsters reaktion, ligesom med mere eller mindre alt andet af nye ting til hamsteren..

Låst