svenske guldhamstere

Beskrivelse mangler
sabkoch

Indlæg af sabkoch » 31. jul 2009 18:53

Jeg har en svensk basse her. Du kan se størrelsen i.f.t. kuglepennen.
Hvis man fodre dem som svenskerne gør, så forblir de store.
Vedhæftede filer
Emil 500.jpg
Emil 500.jpg (75.93 KiB) Vist 4577 gange
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

my heaven

Indlæg af my heaven » 31. jul 2009 18:54

tjekkede lige jeannes hp,det ser sørme ud til at der er et kuld på vej :D

hvem er avleren i jylland?
Billede

my heaven

Indlæg af my heaven » 31. jul 2009 18:55

sabkoch skrev:Jeg har en svensk basse her. Du kan se størrelsen i.f.t. kuglepennen.
Hvis man fodre dem som svenskerne gør, så forblir de store.
det ligner jo næsten et lille marsvin :lol: ,den er jo skøn,takker for kigget :D
Billede

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 31. jul 2009 18:55

my heaven skrev:tjekkede lige jeannes hp,det ser sørme ud til at der er et kuld på vej :D

hvem er avleren i jylland?
Merete Simonsen, Junge her på forum. :D
Jeg ved bare ikke lige hvor ofte hun får et kuld, og jeg tror ikke der er flere registrerede avlere i jylland. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

my heaven

Indlæg af my heaven » 31. jul 2009 18:57

tak skal du ha.jeg vil lige se hvad hun har
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 31. jul 2009 20:56

sabkoch skrev: Hvis man fodre dem som svenskerne gør, så forblir de store.
og netop der er et lille "problem"

deres størrelse i sverige har jo netop vist at de har fertilitets problemer..

jeg har en svensk han  og han ligger på 160-170 og han har indtil nu kun produceret "normal" størrelse unger...

svenskerne må ofte prøve RIGTIG mange gange at parre en hun uden at det gir pote og rigtig mange store hunner og hanner helt infertile :(  
det er stadig et problem i sverige....
så den ekstreme fodring for at opnå størrelse, er ikke noget jeg bryder mig synderligt om, når det er på bekostning af fertilitet...  :(  
de skal naturligvis ikke blive for små, men de kan jo så også blive FOR store til at deres natur kan følge med...  :?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

my heaven

Indlæg af my heaven » 31. jul 2009 21:35

det lyder da mærkeligt,at de får str. pga foderet,mine dyr har ubegrændset foder,de bliver da ikke store. :? ,men det er da ikke smart at de bliver infertile,det er da et problem,veille ellers gerne ha en sådan stor bamse :D
Billede

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 31. jul 2009 21:40

my heaven skrev:det lyder da mærkeligt,at de får str. pga foderet,mine dyr har ubegrændset foder,de bliver da ikke store. :? ,men det er da ikke smart at de bliver infertile,det er da et problem,veille ellers gerne ha en sådan stor bamse :D
altså de er avlet til at blive så store men foderet giver dem lige et spark bagi når de skal vokse hurtigt.
Problemet med alt det fodder er så også at dyrene ofte bliver småfede og der indtræder problemet så med at dyrene mister deres fertilitet. :)

Men nu smider svenskerne også store håndfulde grønt ned til deres dyr når de har unger og de giver dem babymos og bager pandekager til dem osv. jeg har også prøvet mange af disse ting bortset fra at bage pandekager og jo mine hamstere vokser da fint og hurtigt men de bliver altså bare ikke på størrelse med en svensk hamster. :)

De største hamstere jeg har lavet er kommet fra de største hamstere jeg har haft, og jeg tror selv at størrelsen på moren har meget at sige for hvor store dens unger bliver. :D
Jeg har haft hamstere på 180g men det var bare pæne store danske hamstere og dem var jeg meget glade for. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

my heaven

Indlæg af my heaven » 31. jul 2009 21:49

det lyder jo fornuftigt,jeg vil nu heller ikke begynde at fodre med pandekager,men grønt,det får de og kød
Billede

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 31. jul 2009 22:48

Nu har jeg jo aldrig avlet på Emil, så je kender ikke hans evner i den retning.

Billede

my heaven

Indlæg af my heaven » 1. aug 2009 09:50

sabkoch skrev:Nu har jeg jo aldrig avlet på Emil, så je kender ikke hans evner i den retning.
okay,det skal han da næsten prøves i :lol:
Billede

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 1. aug 2009 10:46

Jeg avler slet ikke mere, har dem bare som kæledyr.
Emil er ikke fed, han er bare større i det hele taget og han får som oftest bare dobbelt fodermængde ift de andre. prøvede i en periode at give ham det samme som de andre, men så kom han til at se helt afpillet ud, så jeg giver ham dobbelt op og så får han pandekage når vi andre skal have det o.s.v. med de andre ting, som svenskerne fodre med.
Emil er 1, 9 år og virkede i en periode som om han var på vej hen over regnsbuevejen og begyndte at blive tyndpelset på maven, men her på det sidste er han blomstret op igen og pelsen har det også fint, så han klarer den åbentbart noget endnu.

Billede

my heaven

Indlæg af my heaven » 1. aug 2009 12:12

sabkoch skrev:Jeg avler slet ikke mere, har dem bare som kæledyr.
Emil er ikke fed, han er bare større i det hele taget og han får som oftest bare dobbelt fodermængde ift de andre. prøvede i en periode at give ham det samme som de andre, men så kom han til at se helt afpillet ud, så jeg giver ham dobbelt op og så får han pandekage når vi andre skal have det o.s.v. med de andre ting, som svenskerne fodre med.
Emil er 1, 9 år og virkede i en periode som om han var på vej hen over regnsbuevejen og begyndte at blive tyndpelset på maven, men her på det sidste er han blomstret op igen og pelsen har det også fint, så han klarer den åbentbart noget endnu.
okay :D
Billede

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 1. aug 2009 14:31

Grunden til de svenske hamstere er så store, er fordi de fra helt små får babymad - så de bliver fodret store - hvilket også desværre gør, at mange af dem har problemer med at blive drægtige  :(
Mange hilsner fra Jeanne.

Spot

Indlæg af Spot » 1. aug 2009 15:35

det kan vel sammenlignes med at der findes foder til hvalpe (hunde) og til større hunde da de ikke kan tåle at vokse alt for hurtigt? eller er jeg galt på den?
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Låst