Flere end en?

Beskrivelse mangler
Mikkedulle

Indlæg af Mikkedulle » 4. nov 2010 22:26

Mange tak. Det er nu alt sammen skrevet ned :wink:

Ok, så fik jeg endelig fundet ud af det. Jeg kan bare ikke bruge spåner, for mine marsvin går på hø og halm. Det vil jeg ikke bruge til hamster efter hvad jeg har læst herinde.
Det er perfekt med æblegrene, for vi har selv et æbletræ i haven, som jeg frit på hugge grene fra til marsvinene :)
Vi har også mursten allerede bare til marsvin, for de elsker at ligge på dem, hoppe over dem og bruge dem som labyrint.

Jeg har selv 3 katte, 2 hunde (Old english sheepdog og West highland white terrier) og 6 marsvin.

Jeg har plads til ca. 7-13 store bure hvis jeg har brug for det :) Jeg elsker dyr, har altid haft det og mit mål er en dag at blive opdrætter. Jeg vil ikke have hybrider, jeg vil have hamstere med stamtavle :)

Jeg har fundet frem til arten Vinterhvid, jeg synes de er så flotte! Især farven pearl, tror jeg den hed. Jeg synes bare det er så ærgeligt, at der ikke er så mange der opdrætter Vinterhvide dværghamstere.

Lige meget hvad har jeg først tænkt mig at købe et hamster eller flere efter min konfirmation, for så har jeg nok penge til selv at betale foder, bundstrøelse, tilbehør, bure og self. dyret :)

Lige et spørgsmål;
Jeg har en form for reol, med firkantede rum. De er store nok til et bur i hver, men jeg er lidt bange for at der vil blive lidt mørkt om vinteren. Der vil self. være lys på mit værelse, men nu når jeg ikke har? Der er ikke bælgmørkt, men der er ikke helt lyst. Skal jeg sætte nogle små lamper ind i hvert rum? De vil ikke blive varme eller noget. Kan det skade et hamster?

Majlund

Indlæg af Majlund » 4. nov 2010 23:38

Det svarer vel til de opdrættere der har hamsterburene placeret på hylder i et Paxskab eller lignende. Jeg mener ikke de bruger lys. . . sikkert af hensyn til varmen, som du også skriver. . . men sikkert også fordi der ikke er behov for det. Hamstere er jo primært skumrings/nataktive og ser i øvrigt heler ikke vildt godt.  

Kan godt forstå du er faldet for de vinterhvide.  

Spændende med dine hamsterplaner. . . men vil da lige komme med en lille tanke - som jeg efterhånden selv er ved at lære at efterfølge vedrørende alle dyrearter :wink:  . . . hellere tage den med ro og starte langsomt op med få hamstere og prøve hvordan der er i en længere periode, end få for mange, køre sur i det og efter noget tid skulle af med næsten alle hamsterne igen. Det er set før :( . . . og ikke bare i hamsteropdrætterverdenen :? . Så et velment råd vil klart være at du først prøver at få 2 hamstere og så et kuld før du fylder flere bure. 7 - 13 bure er MANGE. . . og i hvert af de bure vil der sidde en hamster der rigtig gerne vil have kontakt med dig dagligt. For at du kan sende håndvante unger ud i verden kræver det jo også at du har hver enkelt oppe i hånden dagligt. Nu er jeg jo ikke hamsteropdrætter (eller opdrætter af noget som helst for den sags skyld). .  men prøv at forhøre dig om hvor meget tid og energi andre opdrættere herinde bruger på deres hamstere.

Mikkedulle

Indlæg af Mikkedulle » 5. nov 2010 14:21

Selvfølgelig vil jeg vente og se tiden an. Jeg har læst meget om det og det kommer først til at ske om nogle år eller lignene, hvis det er ^^'
Jeg nævnte de bure jeg har plads til, så du/i kunne se, at plads er der nok af. De vil komme op i hånden osv. hver dag, så jeg kan få nogle "tamme" dværghamstere.

Ja, først tænkte jeg også at der ikke behøver lys, men jeg blev alligevel i tvivl.

Jeg har hørt om nogle der sover med deres hamster eller har dem gående/boende i stuen. Her tænker jeg, at hamsteren kan komme til skade, hvis man kommer til at sætte/ligge oven på den og så meget andet. Kan man virkelig undgå det?
- Blev bare lidt nysgerrig :wink:

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 6. nov 2010 10:18

Tror at man mener, at hamsteren står i buret i samme rum som man sover. :wink:

Ligesom hvis den "går/bor" i stuen, så er det også formentlig i buret. :wink:

Mikkedulle

Indlæg af Mikkedulle » 6. nov 2010 12:35

Nej, der var en der skrev, at hun havde nogle bure rundt i stuen og her kunne hamsteren gå fra hver bur til et andet. Den kunne gå frit rundt - i sofaen, stolen på gulvet osv. Det gik bare rundt. Dvs. ingen indhegning osv.

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 9. nov 2010 20:12

Okay, jamen hvis man er meget opmærksom på hvor man går og ikke har andre dyr, samt fjernet alle ledninger og så videre fra gulvhøjde samt ikke har noget mod bidemærker i diverse møblement, kan det vel også lade sig gøre. :wink:

Låst