I Kolding hersker kampen mod hybrider - på ny
Tak Maria - jeg håber bare virkelig på at denne ene person også belærer flere om det. Det kunne jo være fedt, altså!
Synes dog stadig at direkte opdræt af hybrider - Lille My's opdræt f.eks. - sætter en irriterende standard for hybridavl.
.. Hende fra Lille My's har jeg i øvrigt også snakket med, men hun tager ingenting til sig.. :?
Synes dog stadig at direkte opdræt af hybrider - Lille My's opdræt f.eks. - sætter en irriterende standard for hybridavl.
.. Hende fra Lille My's har jeg i øvrigt også snakket med, men hun tager ingenting til sig.. :?
sjovt at petworld er så meget imod, vis jeg citere fra deres sideAlphas skrev:UPDATE
Petworld ville ikke lade mig sætte sedlerne op - hvilken overraskelse dog :?
Men folkene i Tufra har i dag givet besked om, at jeg kan få lov til at sætte én op - på opslagstavlen.
Er blevet ringet op af en kvinde der så sedlen og søgte efter min hjemmeside. Hun ville liiiiige have forklaret det her med hybrider. Det endte med en telefonsamtale på godt 78 minutter, og en person, der fremover kun vil købe hos en opdrætter.
Arrrh, fremskridt! Bittesmå, men søde fremskridt, mod et hybridfrit Danmark!
"Det er vores mål at give kæledyr den bedste livskvalitet gennem hele deres liv. Derfor har vi også en klar holdning til, hvilke produkter vi tager ind i vores butikker og sælger videre til vores kunder.
Det betyder blandt andet, at vi tager afstand fra:
Kæledyr som foderdyr
Pighalsbånd
Antigø-halsbånd med spray
Elektriske hegn til hundegårde
Runde fuglebure
Hamsterbolde
Det gør vi, fordi det strider mod vores værdier, og hvad der er godt og naturligt for kæledyrene."
så er det sjovt at man ikke også kan lave velfærd for dyrene. Men efter min mening er den tekst der kun som "pynt" på at det er en "god" dyrehandel, når man tænker på at de sælger de små bure som fks. "Crittertrail One" som kun er 30x20x19 :?
vil tror at det er fordi at den er "lukket inde" uden mulighed for at sige fra. og der er ingen mad/vand.Luna skrev:Hamsterbolde? Har godt nok hørt at nogle er imod dem, men hvorfor egentlig? Det forstår jeg ikke rigtig. har aldrig rigtig haft fornemmelsen af, at mine hamstere har været træt af at løbe i den, tvært imod?
Det tænker jeg også, mht. den åh så fine beskrivelse.
Det er bare for at gøre et godt indtryk.
Folk uden forstand på dyr tænker sikkert "Ih ja, det er vel nok et fornuftigt sted at købe mit nye kæledyr", når de ser den slags.
Ærgerligt.
Vi har en hamsterbold herhjemme, som vi fik med dengang vi overtog kæmpedværgen Tulle. Den ligger bare og samler støv, fordi vi synes det er meget hyggeligere at lade dem rende rundt i vores samvær på sofaen, end at de skal rende rundt i en bold.
Det er bare for at gøre et godt indtryk.
Folk uden forstand på dyr tænker sikkert "Ih ja, det er vel nok et fornuftigt sted at købe mit nye kæledyr", når de ser den slags.
Ærgerligt.
Vi har en hamsterbold herhjemme, som vi fik med dengang vi overtog kæmpedværgen Tulle. Den ligger bare og samler støv, fordi vi synes det er meget hyggeligere at lade dem rende rundt i vores samvær på sofaen, end at de skal rende rundt i en bold.
Hmm ja, okay. Kunne aldrig nogensinde finde på at lade en hamster være i bolden mere end 10-15 minutter dog d;HamsterPigen skrev:vil tror at det er fordi at den er "lukket inde" uden mulighed for at sige fra. og der er ingen mad/vand.Luna skrev:Hamsterbolde? Har godt nok hørt at nogle er imod dem, men hvorfor egentlig? Det forstår jeg ikke rigtig. har aldrig rigtig haft fornemmelsen af, at mine hamstere har været træt af at løbe i den, tvært imod?
Det skal du ikke tage så tungt - hende jeg et par hårde med på vejen fra, for at fraråde at bruge hamstervat!Alphas skrev:Tak Maria - jeg håber bare virkelig på at denne ene person også belærer flere om det. Det kunne jo være fedt, altså!

Jeg troede også at hun var en "rigtig" opdrætter. Blev rigtig forvirret da jeg her den anden dag så, at hun også avlede hybrider. Hendes guldhamstere er nemlig rigtig flotte det virker som et seriøst opdræt. Derfor forstår jeg ikke hvorfor hun så opdrætter hybrider. - Og bruger hamstervat!!!! - Det troede jeg efterhånden alle der ønskede det bedste for deres hamster vidste.Laeborg skrev:Det skal du ikke tage så tungt - hende jeg et par hårde med på vejen fra, for at fraråde at bruge hamstervat!Alphas skrev:Tak Maria - jeg håber bare virkelig på at denne ene person også belærer flere om det. Det kunne jo være fedt, altså!
-
så vidt jeg kunne forstå er hun ikke medlem.
Men ja det er trist.
Jenny er det ok jeg smider dit flotte hybrid billede på min facebook side for mit opdræt
Men ja det er trist.
Jenny er det ok jeg smider dit flotte hybrid billede på min facebook side for mit opdræt

http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.