Hjul...

Beskrivelse mangler
Desiree

Indlæg af Desiree » 26. okt 2008 17:02

Lisette skrev:Men er en bold lige så god??? :? Jeg tænker på de er nok bedre i vores bure hvis de ikke er så høje som de store hjul...
Vælg et hjulpå 20 cm, det er der vel pladstil? De er store nok, mener jeg.
mvh Desiree

Lisette

Indlæg af Lisette » 26. okt 2008 17:04

Det bliver 30 cm højt buret..og faktisk måske et par cm mere...

Desiree

Indlæg af Desiree » 26. okt 2008 17:06

Jeg skraber noget af savsmulden væk lige under hjulet, så skulle der være rigeligt plads hvis buret er 27.
mvh Desiree

Lisette

Indlæg af Lisette » 26. okt 2008 17:07

super  :D Så skal vi bare igang med at bygge :wink:

Lykke

Indlæg af Lykke » 26. okt 2008 18:08

Desiree skrev:Nu fortalte Lykke mig ganske vist i lørdags at hun bruger sr hjul til sine guld fordi de er bamser.
Jeg har duna eller miniduna bure til mine hamser, og der er ikke plads til sr hjul, jeg tror heller ikke det er nødvendigt. Mine elsker alle deres jr hjul, også¨de store hamser.
Forresten Lykke, Leonardo er flyttet ind i sit nye, han har bygget fin rede og foderlager derinde, tror han er ret ligeglad med at det er lyserødt  :lol:
haha

Lykke

Indlæg af Lykke » 26. okt 2008 18:27

Lisette skrev:Men skal de vel op og have det helt store når de er store eller ?
Er hamster bolden lige så god som hjul?? :wheel:
De fleste hamsterbolde står ikke inde i buret og hamsteren kan ikke selv bestemme hvornår og hvor længe den vil løbe, for hamsteren skal lukkes ind og ud af den.
Men man kan vist/ måske også få nogle, der er lavet til at stå i buret (og hvor hamsteren kan gå ind selv. Der er princippet så det samme som ved hjul: de får dårlig ryg, hvis ikke den er stor nok.

Så umiddelbart vil jeg mene, at det stadig er størrelse vi snakker om.

I mine øjne ligger vurderingen i hvor stor hamsteren bliver. Og hvad man mener er et acceptabelt svaj i ryggen.

De af mine hamstere, der vejer omkring 120 gram, kan godt løbe i et 20cm-hjul. Jeg kan bare stadig bedst lide at have dem i et 28cm-hjul, da de så stortset ikke bøjer i ryggen.
De af mine hamstere, der er større, bøjer meget i ryggen, hvis jeg putter dem i et 20cm-hjul.

En hamster, der er 15 cm lang, når den står i din hånd, er formentlig ca. 20, når den løber, fordi den så strækker sig ud.
Hvis hjulet er 20cm i diameter, vil den så løbe på ca. 1/3 af omkredsen og have et svaj i ryggen, der svarer til den bue.
Hvis hjulet er 28cm i diameter, vil den løbe på lidt mere end 1/4 af omkredsen og derfor også have et mindre svaj.

Men alt i alt er det din egen vurdering - og vi har nok forskellige opfattelser herinde om det her som om andre ting.

Lisette

Indlæg af Lisette » 26. okt 2008 18:29

Hvis det helt store kan være i så skal det da være det! :D
Så kommer jeg til dig Mette og henter nogle stykker når vi har fået lavet burene. :wheel:

Låst