hmm ok hjul tror i? inspiration søges!

Beskrivelse mangler
burrus

Indlæg af burrus » 18. nov 2008 16:54

Anne-Hedvig skrev:Jamen, Burrus, da blåser der mange grene ned, som du siden kan lage sjove og fine ting av til din hamster!
ja!  :lol:  

Jeg ville have været inde i skoven igen i dag og kigge efter ting i vestenden - men jeg tør ikke gå derind i dag pga blæsten :?  skove er IKKE sikre når det er hård kuling!  :?  jeg har en gang prøvet at være 1½ meter fra et træ der væltede - og jeg mener et TRÆ! stooort træ - skræ og ve!  :shock:  
det ska ikke opleves igen :lol:  

men nu går jeg også bare og venter på at buret kommer i morgen (forhåbenligt) sammen med hjlet og så skal jeg i gang med at se på hvordan det skal indrettes..  :D  og om der så rent faktisk mangler noget derefter :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Spot

Indlæg af Spot » 18. nov 2008 19:13

burrus skrev:jeg har en gang prøvet at være 1½ meter fra et træ der væltede - og jeg mener et TRÆ! stooort træ - skræ og ve!  :shock:  
Nårh du mener et træ?!? Haha! sorry lød bare vildt sjovt!
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Anne-Hedvig

Indlæg af Anne-Hedvig » 20. nov 2008 16:57

Vil bare si at Wodent Wheel Senior (28 cm Ø) er helt glimrende til en stor  svensk hamster! Min Caroline stortrives i det hjulet. Foruten at det har god plass, gir det henne en trygg hulefølelse. Hun liker ofte å bare sitte i hjulet og titte ut. Du får se når Oliver vokser til, om han har behov for et større hjul enn det du har kjøpt nu. Ryggen må ikke bli krum under løpingen.

burrus

Indlæg af burrus » 20. nov 2008 16:59

Anne-Hedvig skrev:Ryggen må ikke bli krum under løpingen.
nej det ved jeg godt :wink:  
må bare vente og se hvor stor han bliver - for skal han have større hjul skal han også have større/højere bur :?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Anne-Hedvig

Indlæg af Anne-Hedvig » 20. nov 2008 17:02

Regnet med at du visste det... Har du spurt Caroline E. om hvor store Olivers foreldre er? Da kan du vel danne deg et billede av hvor stor din lille skatt blir som utvokst?

Spot

Indlæg af Spot » 20. nov 2008 17:07

Anne-Hedvig: så lige på din 'hjemmeside' med billeder. Var nødt til at se hvilke bure du har når svenske hamstere skal have så store hjul!!
Det blå tremmebur der står på køkkengulvet og bliver gjort klar. Hvor stort er det? og hvad har det kostet?
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 20. nov 2008 17:08

Anne-Hedvig skrev:Regnet med at du visste det... Har du spurt Caroline E. om hvor store Olivers foreldre er? Da kan du vel danne deg et billede av hvor stor din lille skatt blir som utvokst?
Nej så meget har jeg ikke lige fået spurgt til det endnu :wink:  nu glæder jeg mig ti lat få ham og hans stamtavle hjem og få ham gjort tam - så kan "jagten" på forældre og andre forfædre gå i gang derefter :lol:  :D
Pia B

Anne-Hedvig

Indlæg af Anne-Hedvig » 20. nov 2008 17:31

Spot skrev:Anne-Hedvig: så lige på din 'hjemmeside' med billeder. Var nødt til at se hvilke bure du har når svenske hamstere skal have så store hjul!!
Det blå tremmebur der står på køkkengulvet og bliver gjort klar. Hvor stort er det? og hvad har det kostet?
Det buret er egentlig et kaninbur (mål: 120 x 60 cm). Pga sprinklenes størrelse ble buret kledt med finmasket voliere-netting som er surret fast. I taket og dørene er der pleksi-glass slik at Caroline ikke kan klatre opp og falle ned fra stor høyde. Buret ble ombygget ved hjelp av forkvinnen i Norsk Hamsterforening. Pleksi-glass er relativt dyrt, tror glasset alene kom på ca. 1000 kroner. Men dette er norske priser, kan godt være rimeligere i Danmark.

For øvrig har jeg hamstersikret mitt kjøkken, slik at Caroline er en frittgående hamster. Hun er mere utenfor buret enn inni det, og sover nu i en krok på kjøkkenet.

Anne-Hedvig

Indlæg af Anne-Hedvig » 20. nov 2008 17:34

Må føye til at de fleste svenske oppdrettere bruker (maxi)dunaer til sine syriske hamstere. Tror lengden der er ca. 70 cm.

Spot

Indlæg af Spot » 21. nov 2008 12:35

okay tak for svar! lyder besværligt! hiih
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Låst