RIGTIG FEEED

Beskrivelse mangler
Desiree

Indlæg af Desiree » 6. feb 2009 18:20

Hvis den får slankemad og motion, så ved jeg sørme heller ikke hvad du kan gøre. Hvis den ser ud som om den lider under sin vægt bør du nok tage den til dyrlægen.
mvh Desiree

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 6. feb 2009 19:19

Tjae .. Jeg har en dværghamster der vejer 81 gram! :roll:
Så det er selvfølgelig også alt for meget.
Min løber heller ikke i sit hjul - han har slet ikke et længere fordi han er 1 år gammel og aldrig har løbet så meget som to skridt i sit hjul.
Han har en løbegård og får udemærket mad.

Så jeg aner ikke hvad du kan gøre, foderet du giver den er skam ganske udemærket set fra mit synspunkt, og man kan jo ikke tvinge den til at løbe i hjulet :?
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 6. feb 2009 19:47

Altså grunden til jeg spurgte hvor meget du giver den, er at det også betyder noget om den altid har en helt fyldt madskål, eller den får det den spiser.
Når et dyr(kaniner og alle andre gnavere) får serveret et blandet fodder vil en altid sortere i det og det kan du til dels undgå ved at give lidt hver dag. Derfor spiser dyret det der er lækrest og undlader det sunde med de vigtige vitaminer og fibre.

Ps. Jeg kaldte ikke dig en dyreplager, det var mere ment til ejeren af dyret på filmen. Jeg undskylder misforståelsen.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 6. feb 2009 21:40

Snowball skrev:
Desiree skrev:Tror ikke der er nogen der vil kalde dig dyreplager, men din hamster burde altså komme på skrump.

Dit foder ligner det jeg giver mine. Støvsug det for alt hvad der hedder nødder, solsikkekerner. Lad kun korn og piller blive. Hvis den ikke løber i sit hjul, så sæt den i en løbegård eller køb en kugle til den. Det trænger til lidt motion, tror jeg.

Det er desuden lidt dårlig stil at skrive hele sætninger med store bogstaver på et forum. Det betyder at du står og skriger folk op i hovedet.
Okay må i da undskylde...
Men jeg tager osse alt fra som nødder og den slags. Og den løber da osse i sit hjul.. Så ved ikke hva jeg ellers skal gøre..
Tja... jeg kan se der er sådan nogle hvide poppet noget, det er heller ikke godt...

Ved godt det jeg siger nu ikke er populært at fodre med, men andeles en god kur til overvægtige dværge...

Jeg ved at man i rema1000 og kvickly kan få noget fra best friend en gnaverblandning til både kaniner, marsvin og hamstere (det viser billedet), men i den pose er der korn, piller (ligner kaninpiller) og der er vist også lidt solsikkekerne i, men de kan pilles fra.

Jeg har brugt den til min dværg der vejede formeget og nu har den en pæn vægt. Det indeholder kun det der skal være - protein som du stadig skal give ved siden af.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Snowball

Indlæg af Snowball » 6. feb 2009 21:50

FrkHoumann skrev:Tjae .. Jeg har en dværghamster der vejer 81 gram! :roll:
Så det er selvfølgelig også alt for meget.
Min løber heller ikke i sit hjul - han har slet ikke et længere fordi han er 1 år gammel og aldrig har løbet så meget som to skridt i sit hjul.
Han har en løbegård og får udemærket mad.

Så jeg aner ikke hvad du kan gøre, foderet du giver den er skam ganske udemærket set fra mit synspunkt, og man kan jo ikke tvinge den til at løbe i hjulet :?
Okay nej det er jo det man ikke kan jo.. Men jeg må jo bare prøve noget andet foder så jo.. Nu har den fået 2 hjul ind til sig..

Snowball

Indlæg af Snowball » 6. feb 2009 21:51

AnetteFrost skrev:
Snowball skrev:
Desiree skrev:Tror ikke der er nogen der vil kalde dig dyreplager, men din hamster burde altså komme på skrump.

Dit foder ligner det jeg giver mine. Støvsug det for alt hvad der hedder nødder, solsikkekerner. Lad kun korn og piller blive. Hvis den ikke løber i sit hjul, så sæt den i en løbegård eller køb en kugle til den. Det trænger til lidt motion, tror jeg.

Det er desuden lidt dårlig stil at skrive hele sætninger med store bogstaver på et forum. Det betyder at du står og skriger folk op i hovedet.
Okay må i da undskylde...
Men jeg tager osse alt fra som nødder og den slags. Og den løber da osse i sit hjul.. Så ved ikke hva jeg ellers skal gøre..
Tja... jeg kan se der er sådan nogle hvide poppet noget, det er heller ikke godt...

Ved godt det jeg siger nu ikke er populært at fodre med, men andeles en god kur til overvægtige dværge...

Jeg ved at man i rema1000 og kvickly kan få noget fra best friend en gnaverblandning til både kaniner, marsvin og hamstere (det viser billedet), men i den pose er der korn, piller (ligner kaninpiller) og der er vist også lidt solsikkekerne i, men de kan pilles fra.

Jeg har brugt den til min dværg der vejede formeget og nu har den en pæn vægt. Det indeholder kun det der skal være - protein som du stadig skal give ved siden af.
Okay må jeg prøve så jo.. :)

Lykke

Indlæg af Lykke » 7. feb 2009 00:17

Jeg ved ikke, hvad du giver den af frisk grønt. Men det kan også være slankende i forhold til gnaverblandingerne er jeg ret sikker på.

- hvis den ikke er vant til det, er du selvfølgelig nødt til at starte med meget små mængder.

Snowball

Indlæg af Snowball » 7. feb 2009 17:35

Lykke skrev:Jeg ved ikke, hvad du giver den af frisk grønt. Men det kan også være slankende i forhold til gnaverblandingerne er jeg ret sikker på.

- hvis den ikke er vant til det, er du selvfølgelig nødt til at starte med meget små mængder.
Okay du mener?? Forstår ikke helt..
Jeg har lige været ude og investere i en MEGET STOR løbe gård til den hvor der er ting i løbegården den kan bruge .

contraria

Indlæg af contraria » 7. feb 2009 17:56

hvor stor en mængde får den?

jeg ved ikke om i allerade går det. men tjek at den ikke har nogle små lagre hvor den har gemt foder.

giv kun hvad den kan spise. det vil sige den må ikke gå rundt med tykke kindposer.(lette kind poser er okay)

Jeg vil nu også mene at den ligner en blandning af ren sukker holdige ting. popkorn, cornfleks med honing overtrak, majs, johanesbrød og ikke mindst for mange graskar kerner. :?

bare det at du har oprettet denne tråd er nok for mig til at hvide at du ønsker det bedste for din lille hamster og at du havde/har haft i tankerne at sætte den på kur. nu det bare hvordan du gør det.
de venligste hilsner amanda

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 7. feb 2009 17:56

Snowball skrev:
Lykke skrev:Jeg ved ikke, hvad du giver den af frisk grønt. Men det kan også være slankende i forhold til gnaverblandingerne er jeg ret sikker på.

Jeg har lige været ude og investere i en MEGET STOR løbe gård til den hvor der er ting i løbegården den kan bruge .
løbegården er rigtig fin...

tror det lykke mener at hvis du giver den lidt grønt hver dag kan det også virke slankende, også kaldet en kostændring som hos os mennesker, når vi skifter burgere ud med grønsager :wink:

Men det vigtigste er at man starter lige så stille ud med MEGET lidt af gangen hvis den ikke er vant til det, ellers kan den få diare af det og det er ikke smart, det kan ende meget galt.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Lykke

Indlæg af Lykke » 7. feb 2009 18:01

AnetteFrost skrev:
Snowball skrev:

løbegården er rigtig fin...

tror det lykke mener at hvis du giver den lidt grønt hver dag kan det også virke slankende, også kaldet en kostændring som hos os mennesker, når vi skifter burgere ud med grønsager :wink:

Men det vigtigste er at man starter lige så stille ud med MEGET lidt af gangen hvis den ikke er vant til det, ellers kan den få diare af det og det er ikke smart, det kan ende meget galt.
jeps, det var præcis det jeg mente  :D

Snowball

Indlæg af Snowball » 7. feb 2009 22:13

contraria skrev:hvor stor en mængde får den?

jeg ved ikke om i allerade går det. men tjek at den ikke har nogle små lagre hvor den har gemt foder.

giv kun hvad den kan spise. det vil sige den må ikke gå rundt med tykke kindposer.(lette kind poser er okay)

Jeg vil nu også mene at den ligner en blandning af ren sukker holdige ting. popkorn, cornfleks med honing overtrak, majs, johanesbrød og ikke mindst for mange graskar kerner. :?

bare det at du har oprettet denne tråd er nok for mig til at hvide at du ønsker det bedste for din lille hamster og at du havde/har haft i tankerne at sætte den på kur. nu det bare hvordan du gør det.

Den har en lille skål hvor jeg giver den maden i.. Men alle mine andre hamster er slet ikke tykke det er kun ham her der er det , Derfor jeg heller ikke forstår det jo.. Men jeg kan da godt prøve med noget andet fodder.. Og grønt,.

Dens kindposer er aldrig fyldt og jeg tjekker ofte dens hus for mad og der ligger ikke rigtig noget.. andet end rester som jeg så fjerner..

Jeg ønsker kun det bedste for mine hamster.. osse derfor jeg har oprettet denne tråd,. Men bare det at i nævner dyreplageri gør mig lidt ked af det da jeg ikke selv mener jeg er det , Men sys bare det er mærkelig at det skulle komme frem.. Ved godt i ikke har sagt at jeg er det men alligevel... :(  :cry:

Men jeg gør mit bedste og jeg skal osse til dyrelægen her på mandag hvor kæresten har taget fri pga af ham så han kan tage ham med dertil...

Men tak for alle jeres kommentare og besvarelser...

Loan

Indlæg af Loan » 7. feb 2009 22:49

Har oplevet flere hamster som har være ualmindelige fede, trods de får samme kost som andre. Nu mine har nogle temmelig store skåle alle sammen, som bliver fyldt helt når de er tomme, og ingen lider af fedme og jeg piller aldrig noget fra.

Mine får dog også salat blade de kan gumle i, om det kan virke slankende skal jeg ikke kunne gøre mig klog på.

Har også ret alle Gitte's/Snowball's dyr og ingen af dem, foruden den som er snak er fede, de har alle en normal størrelse, så jeg tror måske bare nogle dyr har anlæg til meget let at kunne blive store, eller overspise.
Hilsen
Loan Vejby

Lykke

Indlæg af Lykke » 8. feb 2009 09:35

Salat er lige præcis absolut ikke fedende, da det ikke indeholder nogen former for næring. Det er rent fyldstof.

Jeanette

Indlæg af Jeanette » 8. feb 2009 11:22

Jeg tror også at nogle hamster har mere tendens til overvægt, præcis som det er med mennesker.
Det kan jo også være, at de andre hamstere bevæger sig mere af sig selv en den lille tykke gør, og så skal kosten jo tilpasses dens aktivitets-niveau.
Jeg tænker også på, at det foder man kan få fra Vita Kraft hvor det kun er sådan nogen piller der indeholder alt hvad en hamster har brug for kunne være godt. Det kan være den lille tyksak har en meget sød tand, og derfor primært spiser de fedende ting i foderet. Men når der ikke er noget forskelligt at vælge imellem, vil den jo ikke være i stand til at gøre det. Om det kunne hjælpe ved jeg ikke, men det kunne da være et forsøg værd.
Og så er jeg oså enig i, at det kunne være en god idé med noget grønt, hvis den ikke allerede får det.

Håber det et nogle brugbare råd for dig.

Låst