noget i den stil ja...Spot skrev:det kan vel sammenlignes med at der findes foder til hvalpe (hunde) og til større hunde da de ikke kan tåle at vokse alt for hurtigt? eller er jeg galt på den?

noget i den stil ja...Spot skrev:det kan vel sammenlignes med at der findes foder til hvalpe (hunde) og til større hunde da de ikke kan tåle at vokse alt for hurtigt? eller er jeg galt på den?
Det er jeg slet ikke enig i, faktisk syntes jeg det er noget sludder, hvis jeg skal være helt ærlig. Selvfølgelig kan man se forskel på en stor hamster og et marsvin. Et marsvin vejer 70-100 g ved fødslen og vejer 700-1200 g alt efter køn og størrelse og så meget vejer en svensk hamster altså godt nok ikke. Der snakker vi 200-250 gram.først og fremmet fordi du ikke kan se forskæl på hvad er hamster og hvad er et marsvin
Jeg har aldrig købt babymad til Emil, men jeg ville heller aldrig "fodre" min baby med det.jeg må være erlig ogsige at babymad og andre foder ting som er beregnet til mennesker efter min mening ikke bør gives til hamstere.
Jeg er ret enig med Käthe, kan man ikke se forskel på en hamster og en marsvin så er det fordi man ikke har forstand på hvad man snakker om for der er altså stadig en væsentlig forskel.contraria skrev:tja, det forholder sig dog noget anderleds ifølje venner og besøgne jeg har mødt (også dem, som står i dyrehandlen for at købe dyr) ikke kan kende forskæl, selv på danske hamstere og marsvin. ofte møder jeg kommentare som "gud er det en hamster! jeg trode det var et marsvin" "aj nogle søde marsvin du har dig der"
så hvordan har den almindelige svensker det så ikke?
ikke desto mindre går der jo faktisk længe før et marsvin når op på svensk hamster størrelsesabkoch skrev:Det er jeg slet ikke enig i, faktisk syntes jeg det er noget sludder, hvis jeg skal være helt ærlig. Selvfølgelig kan man se forskel på en stor hamster og et marsvin. Et marsvin vejer 70-100 g ved fødslen og vejer 700-1200 g alt efter køn og størrelse og så meget vejer en svensk hamster altså godt nok ikke. Der snakker vi 200-250 gram.først og fremmet fordi du ikke kan se forskæl på hvad er hamster og hvad er et marsvin
helt enig,jeg har jo opdrættet marsvin i over 3 år,og folk ved bare ikke hvad det er,marsvin eller hamstere,og mine dyr var store,mellem 950-1500grBenjamin skrev:Jeg er ret enig med Käthe, kan man ikke se forskel på en hamster og en marsvin så er det fordi man ikke har forstand på hvad man snakker om for der er altså stadig en væsentlig forskel.contraria skrev:tja, det forholder sig dog noget anderleds ifølje venner og besøgne jeg har mødt (også dem, som står i dyrehandlen for at købe dyr) ikke kan kende forskæl, selv på danske hamstere og marsvin. ofte møder jeg kommentare som "gud er det en hamster! jeg trode det var et marsvin" "aj nogle søde marsvin du har dig der"
Og jeg har også tit fået den der: Et marsvin og en hamster er det ikke det samme? det er simpelthen bare fordi folk ikke ved bedre.
Nemlig!Benjamin skrev:Jeg er ret enig med Käthe, kan man ikke se forskel på en hamster og en marsvin så er det fordi man ikke har forstand på hvad man snakker om for der er altså stadig en væsentlig forskel.contraria skrev:tja, det forholder sig dog noget anderleds ifølje venner og besøgne jeg har mødt (også dem, som står i dyrehandlen for at købe dyr) ikke kan kende forskæl, selv på danske hamstere og marsvin. ofte møder jeg kommentare som "gud er det en hamster! jeg trode det var et marsvin" "aj nogle søde marsvin du har dig der"
Og jeg har også tit fået den der: Et marsvin og en hamster er det ikke det samme? det er simpelthen bare fordi folk ikke ved bedre.
Det er jeg fuldstændig enig med dig i.størrelse er en ting . men jeg mener aldrig det bør være på bekostning af fertilitet! det ville da være dybt godnat at avle imod fertilitet på både hunner og hanner - det ville kun gøre ens avlsarbejde endnu sværre end det er i forvejen!
de ser jo faktisk ret tykke ud,gør de ikke?Mahonia skrev:Jeg har et par billeder af min svenske Bubbi her. Hun har en virkelig dejlig størrelse. En lækker bamse, men så må de heller ikke blive meget større. Så kommer vi væk fra det naturlige.
Jeg må så sige, at de to svenskere, jeg har oplevet, Pia's Oliver Twist og min egen Bubbi har det skønneste temperament. Meget blide, rolige og glade for opmærksomhed. Det kan så ligge i den/de linier, de nu kommer fra. :)
De to unger, jeg har beholdt efter Bubbi og Oliver er pænt store, men da de ikke er udvokset endnu, ved jeg ikke om de bliver i "svensker-størrelse", eller om de mere ligger på linie med de danske. Det er lidt spændende. :)
_________________jeg ville elske sådan en stor basse,hvis ikke de bare skal fyldes med pandekager og andet fedende for at få størrelsen
hvor er hun skøn,er hun korthåret?malthesmor skrev:Mit forrige kuld hvor min egen Æsel og Pia´s svenske oliver Twist er forældre, syntes jeg at ungerne var ekstra store.
http://www.hamsterland.dk/forum/viewtop ... highlight=
Har jo selv beholdt Miley som nu er godt 2 mdr,hun har nu en vægt på omkring 110g, hvad jeg syntes er ret pænt.
Ved ik om det er Oliver´s svenske "gener" som gør det, men bliver sjovt at se hvor stor Miley bliver :D
Jeg har jo kun kunne sammenligne Æsel og Oliver´s unger med mine tidligere kuld, og syntes helt klart at ungerne var større i Æsel og Oliver´s kuld.