Hvis i har gulvtæpper et sted i huset er jeg sikker på i også har en lille rest et sted. det kan du lægge under tremmehjulet så det ikke klaprer mod bunden. derudover kan du smøre det med olie eller neutral læbepomade.
Prøv at stille dem et sted hvor du er sikker på det ikke rammer noget andet. for når hamsteren løber kan hjulene godt rykke sig en smule frem og tilbage
Er det ok ???
Er helt enig. Min Bøllemis har aldrig haft et hjul, men en masse ting at kravle i og på i stedet, og hun har aldrig været overvægtig.Benjamin skrev:Et hjul er en rigtig fin beskæftigelse men det er ikke noget at en hamster nødvendigvis behøver at SKAL have.
Og det er ikke syndt for dem hvis de ikke har det, de kan aktiveres på så mange andre måder.
Jeg har lidt en idé om (uden at kunne begrunde det med fakta), at hamstere tilpasser sit motionsbehov alt efter hvilke muligheder de har for motion. Altså, hvis de har et hjul, vil deres behov for motion også være større, end hvis de ikke har noget. Men hvis jeg har ret i dette, ville det jo betyde, at det ikke er en god idé at tage hjulet fra en hamster der er vandt til at have et...
Men som sagt er det bare min helt egen private teori :D
det synes jeg faktisk er 100% rigtigt det du siger! men tilgængæld kan du jo tage det fra og give den en masse nye ting måske glemmer den detJeanette skrev:Er helt enig. Min Bøllemis har aldrig haft et hjul, men en masse ting at kravle i og på i stedet, og hun har aldrig været overvægtig.Benjamin skrev:Et hjul er en rigtig fin beskæftigelse men det er ikke noget at en hamster nødvendigvis behøver at SKAL have.
Og det er ikke syndt for dem hvis de ikke har det, de kan aktiveres på så mange andre måder.
Jeg har lidt en idé om (uden at kunne begrunde det med fakta), at hamstere tilpasser sit motionsbehov alt efter hvilke muligheder de har for motion. Altså, hvis de har et hjul, vil deres behov for motion også være større, end hvis de ikke har noget. Men hvis jeg har ret i dette, ville det jo betyde, at det ikke er en god idé at tage hjulet fra en hamster der er vandt til at have et...
Men som sagt er det bare min helt egen private teori :D

da hans hjul pev tog jeg det fra til ejg fik det lavet

men hvis den ikke bruger hjulet så meget så prøv at tage det fra men det betyder du må have dem oppe noget mere og finde udfordringer til den så længe du ikke har fundet en anden ting der kan beskæftige den