meget mærkelig opførsel...

Beskrivelse mangler
Desiree

meget mærkelig opførsel...

Indlæg af Desiree » 15. apr 2009 20:29

Ja, jeg har jo lige haft solgt et kuld, og har fået en forespørgsel fra bekymret køber.
Da han boede her var han en helt normal unge, lidt jumpy men med strittende ører og mod på livet.
Nu efter han er flyttet er han blevet meget bange. Han hvæser og gemmer sig, ejeren vil slet ikke tage ham op. Jeg tog ham bare og det havde han det fint med.
Der er efterhånden gået et par uger og hun kan ikke se nogen umiddelbar bedring. Jeg er overbevist om at hun ikke har behandlet ham dårligt, og ved at jeg ikke har- så hvad kan problemet være?
Han stod i starten, hos hende, i samme rum som to ildere. Ilderne kom ikke i nærheden af buret, da ejeren jo er klar over at de er rovdyr osv. Spørgsmålet er så: kan det være fordi han har kunnet lugte dem han er blevet så bange? Han har som sagt ikke været i kontakt med dem, men kan bare lugten gøre det? Jeg ved minus om ildere...
Køber vil ikke af med ham, så vi venter et par uger og ser om det er blevet bedre. Jeg har rådgivet så godt jeg kan, men hvis i andre har ideer eller teorier er de meget velkomne.
mvh Desiree

Kenneth TS

Indlæg af Kenneth TS » 15. apr 2009 20:45

Uden at kende til ildere, så vil jeg mene lugten meget nemt kan have noget at sige... Har den jo også ude i det fri mellem rovdyr og bytte...

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 15. apr 2009 21:30

Kenneth TS skrev:Uden at kende til ildere, så vil jeg mene lugten meget nemt kan have noget at sige... Har den jo også ude i det fri mellem rovdyr og bytte...
Helt enig med kenneth her.

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 15. apr 2009 21:43

Katte er vel også rovdyr og folk der inde har da haft katte og hamster små ganske små værelser.

Desiree

Indlæg af Desiree » 15. apr 2009 21:50

Hopiw skrev:Katte er vel også rovdyr og folk der inde har da haft katte og hamster små ganske små værelser.
Forstår ikke hvad du mener Hopiw...

Men han er vant til katte, kattene bor nærmest i hamsterrummet og værelset ved siden af når de er inde (ellers æder hunden dem).
mvh Desiree

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 15. apr 2009 21:55

Desiree skrev:
Hopiw skrev:Katte er vel også rovdyr og folk der inde har da haft katte og hamster små ganske små værelser.
Forstår ikke hvad du mener Hopiw...

Men han er vant til katte, kattene bor nærmest i hamsterrummet og værelset ved siden af når de er inde (ellers æder hunden dem).
Augmentet for at det er ilderne der er problemet er jo de er rovdyr, men det er katte også. Kan bare ikke se hvorfor ilderne skulle være et problem for hammien.
En af mine veninder har tre Vinterhvide på samme kollegie værelse hvor hun har 3 ildere og der er intet problem.

Desiree

Indlæg af Desiree » 15. apr 2009 22:01

Ja ok. Kan bare slet ikke forstå det. Ved godt at hamstre skal vænne sig til nye hjem, men har aldrig selv oplevet de har opført sig sådan, med mindre de skulle graves ud under et reservehjul altså... Der gik godt nok et par måneder.
Og han var håndtam og vant til mig, der var ikke noget der. Har stadig hans bror, der er ingenting. Han nappede mig godt nok i fingeren i går, men det var på en 'uhm, mad'- måde (havde lige givet Luni hårdkogt æg).
mvh Desiree

Lykke

Indlæg af Lykke » 16. apr 2009 07:23

Jeg vil mene det sagtens kan være ilderne.
Hvis den har været vant til katte fra starten af, indgår de jo bare i de omgivelser der er naturlige for den, men det gør ilderne ikke.

Men jeg tror også, det kan være et chok over flytningen. Jeg har indtryk af at hamstere reagerer forskelligt på det (nogle meget, andre slet ikke).

burrus

Indlæg af burrus » 16. apr 2009 07:43

hmm det er godt nok en voldsom reaktion...  :shock:
Zita hvæsede og "spyttede" noget voldsomt af mine katte den første uge og af mig de første 3 dage... men så holdt det også op, da hun opdagede at ingen af os var farlige (kattene var direkte bange for hende  :lol: )

men tid og fred og ro... må da kunne gøre tricket - ellers ved jeg da snart ikke...

ildere har en kraftigere "lugt" end f.eks. katte - set fra en gnavers synspunkt...
kender et par stykker som ikke kunne have rotter i samme rum som ilderne, pga rotterne stressede... men rotterne var ligeglad med husets kat.

men den burde kunne vænne sig til det  :? men tid er nok nøgleordet... bare mærkeligt med så voldsom og lang en reaktion på flytningen
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 16. apr 2009 07:55

Når jeg får tilbage-meldinger fra folk om, at dyr, de har købt hos mig, har en helt anden adfærd hos dem, end de havde her - er det fra folk, der ikke har været vant til hamstere, og jeg tro derfor, det skyldes forkert håndtering af dyret. Den mærker jo lynhurtigt, hvis den nye ejer er bange for at den skal bide, når de tager den op.

Jeg tror ikke på, det har noget med ilderne at gøre.
Mange hilsner fra Jeanne.

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 16. apr 2009 08:14

hvis det skulle være ilderne den er benge for kan jeg kun få det til at hænge sammen med at den ikke er vant til dem, hvor den jo så er vant til katte.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Spot

Indlæg af Spot » 16. apr 2009 15:47

Kom han direkte fra sin mor? For mine unger blev altid sære når de bliver alene.. desværre :(
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 16. apr 2009 16:28

Spot skrev:Kom han direkte fra sin mor? For mine unger blev altid sære når de bliver alene.. desværre :(
james er da ikke sær  :wink:  og var det aldrig  :D
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Desiree

Indlæg af Desiree » 16. apr 2009 16:45

Spot skrev:Kom han direkte fra sin mor? For mine unger blev altid sære når de bliver alene.. desværre :(
Nej han havde gået sammen med to brødre et par uger inden salg.
mvh Desiree

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 16. apr 2009 21:53

de unger jeg har sendt ud har også haft en anden adfærd de første par uger - men tror det hænger sammen med at det er nyt og et par af var så kommet lige fra deres mor.

Så tid, fred, ro og stille tilvændning tror jeg kan gøre det. nogen er jo også længere om at fald til i forhold til andre.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Låst